۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۰۰۷۲۲

برگزیدگان کنگره ادبی دوکوهه اندیمشک معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ برگزیدگان نخستین کنگره ادبی «ملک ملکوت» در دو بخش شعر و داستان معرفی شدند.
دو کوهه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین کنگره ادبی دو کوهه، با عنوان«ملک ملکوت» روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر برگزار و برگزیدگان این کنگره معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سردار عسکری، قائم مقام لشکر 27 محمد رسول‌الله اندیمشک، در نخستین کنگره ادبی دو کوهه ملک ملکوت در تالار خورشید این شهرستان حضور داشتند.

در کنگره ادبی ملک ملکوت، اکبر بهداروند، مصحح کلیات بیدل دهلوی، راضیه تجار و سمیرا اصلان‌پور، اساتید دانشگاه و فعالان حوزه ادبیات پایداری به عنوان میهمان ویژه بخش‌های شعر و داستان حضور داشتند.

در نخستین کنگره ادبی دوکوهه مهدی عظیمی از اصفهان و سیده سلیمه موسوی از رامهرمز، رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند و داوود مالکی از شوشتر، و ابوذر پاکروان از اندیمشک مشترکاً سوم شدند.

بر اساس این گزارش، در بخش شعر این کنگره، اصغر رضایی‌گماری از گتوند به خاطر شعر قطع‌نامه، ناصر ندیمی از آبادان و معصومه کاظمیان از خرم آباد شایسته تقدیر شدند.

در بخش داستان این کنگره نیز داستان‌های حتی اگر محال باشد، از پروین برهان‌شهرضایی از اصفهان و در قلب مرداب، از آرزو مبهودی از شیراز به تربیت اول و دوم شدند و داستان‌های من بی ‌تو، تو بی من، از پوران الهی‌فر از اندیمشک و گردنی، از محمود قنبری‌نیا از مازندران به صورت مشترک سوم شدند؛ در این بخش از ناهید قادری‌حاجی‌آبادی از کرمانشاه به خاطر داستان‌های « ملکوت‌و هفت » تقدیر شد.

تفحص مفقودان در خاک عراق آغاز می‏شود

براساس گزارش روابط عمومی کمیته عملیاتی جستجوی مفقودان ستاد‌کل نیروهای مسلح، حسین عشقی، رییس این کمیته، از انجام تفحص در خاک عراق در صورت توافق مقامات کشور عراق خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر شهدا در خاک عراق به شهادت رسیده‏اند، امیدواریم با انجام پیگیری‏های لازم برای تفحص برون مرزی بتوان به جستجوی مفقودان هشت سال دفاع مقدس در خاک عراق و به ویژه جزایر مجنون پرداخت.

وی همچنین به انتقال معراج شهدا از پادگان شهید محمودوند به هورالهویزه خبر داد و تصریح کرد: شهدایی که در مناطق جنگی کشف می‏شوند به این مکان انتقال می یابند تا پس از انجام بررسی برای شناسایی از این نقطه به تهران فرستاده شده و پس از شناسایی کامل برای تشییع به خانواده آ‏نان تحویل داده شوند.

عشقی، افزود: ساخت این یادمان که در زمان جنگ از آن به عنوان اورژانس استفاده می‏شد، پس از کشف پیکر سردار علی هاشمی و سرداران شهید، این منطقه در نظر گرفته شد، بر این اساس سعی کردیم تا بدون تخریب نمای منطقه، فضایی به شکل قایق‏های عاشورا ساخته و به عنوان معراج شهدا به کار گرفته شود.

رییس کمیته عملیاتی جستجوی مفقودان ستاد‌کل نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: عملیات ساخت این یادمان از خرداد سال جاری آغاز شده و تاکنون 800 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات عمرانی بنیاد حفظ آثار و ارزش‏های دفاع مقدس برای آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 11 یادمان بزرگ که برای آنها طرح جامع ارائه شده در خوزستان وجود دارد، همچنین 150 نقطه یادمانی در استان موجود می باشد که در آنها حادثه دفاع مقدس اتفاق افتاده و از این تعداد 40 نقطه ثبت آثار دفاع مقدس شده است.

رییس کمیته عملیاتی جستجوی مفقودان ستاد‌کل نیروهای مسلح، اظهار امیدواری کرد: با توسعه یادمان هورالهویزه بتوان آن را جزو آثار ثبت شده دفاع مقدس قرار داد.

گفتنی است، منطقه هورالهویزه محل انجام عملیات آبی و خاکی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در عملیات خیبر و بدر بوده است که چندی پیش پیکر شهید سردار سرلشگر علی هاشمی در آن کشف و تشییع شد و در حال حاضر پنج شهید گمنام به صورت موقت در یادمان شهدا قرار گرفتند.

شناسایی 600 نقطه گردشگری جنگی در خوزستان

خیرالله خادمی، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان، روز گذشته نشست کمیته گردشگری استان اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون 600 نقطه در خوزستان به عنوان مکان‌های گردشگری حوزه جنگ شناسایی شده‌اند.

اظهار داشت: از مدیران انتظار می رود تا با پیش بینی گروه های بازرسی در طول مدت حضور مسافران نوروزی در خوزستان، نحوه خدمت رسانی در مناطق گردشگری و میراث فرهنگی را به دقت رصد کنند تا با تدابیر به موقع، میهمانان از حداکثر رضایتمندی برخوردار باشند.

وی که ریاست آخرین جلسه کمیته گردشگری استان را بر عهده داشت، تصریح کرد: هرگونه طرح در قالب گردشگری باید از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای استعلام به دستگاه های مسؤول و در نهایت تصمیم گیری در کمیته گردشگری خوزستان مطرح شود.

خادمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست تا نسبت به مطالعه و بررسی ظرفیت های اولیه رودخانه کارون و سواحل آن اقدام و نتایج آن را در آینده در اختیار این کمیته گردشگری استان خوزستان قرار دهد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه خوزستان را محور گردشگری جنگ در کشور دانست و با اشاره به این موضوع که بیشترین نواحی گردشگری جنگ آبی در خوزستان و از سواحل هندیجان تا اروند قرار دارد، از شناسایی 600 منطقه گردشگری جنگی در استان خوزستان خبر داد.

این مقام مسؤول، در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: در چند سال اخیر با ارتقای وضع تفریحی و گردشگری در سه ناحیه پاشنه زاگرس، تالاب ها و جنوب استان رو به رو بوده ایم و این امیدواری وجود دارد که به جایگاه واقعی خوزستان در بحث گردشگری برسیم.

خادمی گفت: عملکرد یک ساله جلسات کمیته گردشگری و تلاش های مسؤولان این بخش با خاطراتی که مسافران در پایان فصل سفر با خود خواهند برد، مشخص خواهد شد./945/د102/ص
ارسال نظرات