۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۸۱۳
امام جمعه رشت:

عربستان با لشکر کشی به بحرین آبروی خود را در منطقه برده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که تغییر حکومت بحرین به تغییر حکومت عربستان می انجامد، گفت: عربستان با عمل به دستورات غرب و شیعه کشی در بحرین آبروی خود را در منطقه برده است.
نماينده ولي فقيه در گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نماز جمعه رشت، با بیان این که غرب می خواهد انقلاب ایران و مصر در بحرین و دیگر کشورهای منطقه تکرار نشود، تاکید کرد: مردم منطقه هوشیار و بیدار شده اند و توطئه های غرب فایده ندارد.

وی با بیان این که 70 درصد جمعیت بحرین شیعه بوده و از حقوق اولیه مردم سالاری و حقوق بشری بی بهره هستند، افزود: اگر غرب طرفدار حقوق بشر و دموکراسی است، باید به نظرات مردم بحرین احترام بگذارد.

امام جمعه رشت در ادامه یادآور شد: بحرین پنجمین پایگاه ناوگان آمریکا است و در صورت روی کار آمدن یک حکومت شیعی منافع آمریکا در این کشور به خطر می افتد.

وی با بیان این که تغییر حکومت بحرین به تغییر حکومت عربستان می انجامد، اعلام کرد: عربستان با عمل به دستورات غرب و شیعه کشی در بحرین آبروی خود را در منطقه برده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که حوادث گسترده در کشور های لیبی، بحرین، اردن، مراکش و کویت بیانگر تحول عظیم منطقه خاورمیانه است، اظهار داشت: روش های مقابله با انقلابیون منطقه، برگرفته از غرب است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با دوگانه خواندن برخورد غرب در برابر قیام های مردمی منطقه، گفت: غرب با در پیش گرفتن شیوه ای متناقض، ضمن حمایت از دولت های ظالم، با انقلابیون ابراز همراهی می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از سوره قصص، نابودی ظالم را سنت الهی دانست و ادامه داد: نابودی مردم سرزمین هایی که در قرآن کریم از آنها یاد شده، به علت ظلم و حمایت از ظالم بوده است.

خطیب نماز جمعه رشت، حکام کشور های منطقه را وابسته غرب خواند و گفت: در سوره هود نتیجه اعتماد به ظالم و تایید اعمال او، بدبختی در دنیا و آخرت بیان شده است.

وی، حمایت کشورهای غربی از حکومت های ظالم منطقه را تابع میزان تامین منافع آنان دانست و افزود: حکومت های ظالم منطقه تا زمانی که تامین کننده اهداف غرب باشند مورد حمایت آنان هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به برگزاری نهمین اجلاسیه مجلس خبرگان و انتخابات هیأت رییسه این مجلس اظهار داشت: رسانه های غربی بسیار تلاش کردند تا از این اتفاق ابزاری برای ایجاد اختلاف در کشور تدارک ببینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با درایت، تعامل و همفکری اعضای مجلس خبرگان، آیت الله مهدوی کنی به عنوان رییس مجلس خبرگان برگزیده شد و دشمنان مأیوس و دوستان انقلاب خوشحال شدند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در ادامه زلزله ژاپن را میدان قدرت نمایی خداوند خواند و خاطر نشان کرد: 15 هزار مفقود و حداقل صد میلیارد دلار خسارت نشان میدهد که انسان در هیچ سطحی از فناوری نمی تواند در برابر خداوند مغرور باشد.

وی، زلزله ژاپن را هشدار و زندگ خطری برای دولت های مغرور دانست و گفت: انسان اندیشمند باید از این وقایع درس بگیرد و به مسیر اطاعت از خداوند باز گردد.

خطیب نماز جمعه رشت با تبریک فرا رسیدن سال نو بر کمک به محرومان و نیازمندان جامعه تاکید کرد و ادامه داد: مردم در ایام نوروز، زیارت قبور شهدا و صلح رحم را فراموش نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: مردم گیلان با رفتار و منش خود در مواجه با مسافران نوروزی انتقال دهنده فرهنگ غنی و اصیل گیلان باشند.

امام جمعه رشت به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال آیت الله لیچایی در لشت نشا اشاره کرد و گفت: وی مجتهدی به تمام معنا بودند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که آیت الله لیچایی، شاگرد آخوند خراسانی بود، اظهار داشت: این عالم فرهیخته کفایه آخوند خراسانی را به صورت شعر و در هزار و 200 بیت شرح کرده است.

گفتنی است، نمازگزاران مرکز استان بعد از اقامه نماز جمعه، با برپایی راهپیمایی و سر دادن شعارهایی، جنایات عربستان و حکومت بحرین علیه شیعیان این کشور را محکوم کردند./950/پ201/ص

ارسال نظرات