۰۶ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۹۹۲
عضو جامعه مدرسین:

صدور فرهنگ انقلاب نیازمند پیشرفت اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی را سنجیده و مناسب ارزیابی کرد و صدور فرهنگ انقلاب اسلامی را نیازمند پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم عليدوست حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی، ابراز داشت: من معتقدم انتخاب این عنوان برای سال جدید و جهت گیری فعالیت های سال جاری انتخابی سنجیده و مطلوب است.

وی تصریح کرد: از اهداف نظام اسلامی تامین زندگی بهینه مردم است، در حکومت اسلامی باید مردم راحت زندگی کنند، در این صورت می توانند به سایر کشورها نیز الگو بدهند.

این استاد حوزه علمیه قم، صدور فرهنگ انقلاب را نیازمند پیشرفت در عرصه های مختلف از جمله اقتصاد دانست و بیان داشت: کشوری که از جهات اقتصادی دارای مشکلات باشد نمی تواند الگوی سایر کشورها شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبیین شاخص های جهاد اقتصادی، گفت: کنترل مصرف درآمدها از جمله شاخص هایی است که در جهاد اقتصادی می بایست به آن توجه کرد.

وی تصریح کرد: متاسفانه گاهی اوقات خرج تراشی هایی از سوی دولت و یا نهادهای وابسته مشاهده مشاهده می شود که این مساله چندان جالب نیست و نباید هم وجود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم‌ داشتن هدف اقتصادی از سوی مسؤولان را محور و شاخص دیگر جهاد اقتصادی دانست و تاکید کرد: داشتن هدف اقتصادی به معنای هدف نداشتن در سایر عرصه ها نیست.

وی گفت:‌ گزارش صحیح و مطابق واقع از وضعیت اقتصادی مردم، شاخص دیگر جهاد اقتصادی است که مسؤولان باید به آن توجه کنند و به گونه ای وانمود نکنند که هیچ مشکلی وجود ندارد، البته در مقابل سیاه نمایی نیز مذموم است.

این استاد حوزه علمیه قم همراهی مردم را رکن دیگر جهاد اقتصادی دانست و ابراز داشت: خوشبختانه ملت ما در عرصه های مختلف این همراهی را نشان داده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت پرهیز از هزینه کردن در راستای شعار امسال، بیان داشت: باید در عمل جهاد اقتصادی را نشان داد و از شعار زدگی اجتناب کرد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات