۰۹ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۰۶۴
اردیبهشت ماه؛

کنگره بزرگداشت آیت‌الله معزی در دزفول برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله معزی در اردیبهشت سال جاری خبر داد.
مرحوم آيت الله شيخ محمد علي معزي دزفولي
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر، مدیرکل این اداره، از برگزاری کنگره آیت‌الله معزی در اردیبهشت سال جاری خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه انجمن آثار و مفاخر استان خوزستان از هفته جاری راه‌اندازی شده و بنا است تا هر شش ماه در شهرهای مختلف استان که دارای مفاخر ادبی و دینی هستند یک کنگره را برگزار کنیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی خوزستان، در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: در سال‌جاری دو کنگره «علامه شیخ شوشتری» و «معلمی» در شهرهای رامهرمز و شوشتر به شکل آبرومندانه‌ای برگزار شد که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام سپهر ادامه داد: ریاست این انجمن برعهده نماینده ولی‌فقیه در خوزستان است و بر این اساس بنا است که در سه ماهه نخست سال 90 کنگره آیت‌الله معزی را در شهرستان دزفول برگزار شود؛ اقدامات اولیه برای برگزاری این کنگره به شکل باشکوه در حال انجام است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، خاطر نشان کرد: آیت‌الله معزی، یکی از علمای معاصر، اهل فضل و صاحب یک روش مخصوص در فقه بود؛ برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله محمدعلی معزی می‌تواند در بیان بینش فقهی ایشان جنبه محتوایی پیدا کند و از این لحاظ تاثیر گذار است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: آثار و مقالات شیخ آیت‌الله معزی، توسط انجمن مفاخر کشور چاپ شده که این یک حرکت ملی به شمار می‌رود؛ امید است که بتوان این کنگره را به شکل آبرومندانه‌ای با حضور حوزویان، علما و فرهیختگان استان در دزفول برگزار کنیم.

حجت الاسلام سپهر ابراز داشت: تحقیقات در رابطه با تألیفات این عالم بزرگوار به پایان رسیده و آثار وی در حال جمع‌بندی برای ارسال به حوزه علمیه قم است. این حرکت در راستای معرفی شخصیت‌ها و مراجع دینی و علمی این استان صورت می‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در پایان سخنان خود، یادآور شد: این علما می‌توانند به عنوان الگوهای دینی برای ما باشند. قطعاً تبیین ابعاد شخصیتی آنها در سطح جامعه مؤثر خواهد بود./9451/د102/ج
ارسال نظرات