۱۰ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۱۰۱۰۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

توجه به ابعاد مختلف پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: در سال جهاد اقتصادی باید به گونه‌ای تلاش کنیم که جمهوری اسلامی ایران به کشوری با حداکثر ضریب ثروت و درآمد و حداقل فقر و استثمار تبدیل شود.
حجت‌الاسلام عبدالكريم بهجت‌پور


حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نامگذاری سال 90 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «جهاد اقتصادی»، گفت: پیشرفت انقلاب اسلامی و ورود به دهه پیشرفت و عدالت این اقتضا را دارد که هرچه سریع‌تر جمهوری اسلامی ایران را به کشوری الگو و مدلی توانا در عرصه زندگی اجتماعی و اساس دین نزدیک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مؤلفه‌های یک جامعه مدل اسلامی صرفاً در داشتن بینش‌های قوی و عمیق یا انجام مناسک دینی فردی و حتی اجتماعی نیست، بلکه باید در شکل حکومتی، جامعه اسلامی از نظر پیشرفت و رعایت عدالت در اوج باشد.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور توجه به ابعاد مختلف پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب را خواستار شد و با بیان این‌که یکی از ابعاد، بعد علمی آن است، گفت: با دانش و توانایی‌های علمی و پژوهشی خوب نشان دهیم که میان اسلام و دانش و پژوهش و پیشرفت‌های علمی نه تنها مقابله‌ای وجود ندارد؛ بلکه کاملاً در یک راستا هستند.

وی با تأکید بر این‌که مسلمانی ما، انگیزه مضاعف ما برای علمی‌تر شدن و پژوهشی‌تر شدن است، ابراز داشت: در سال جهاد اقتصادی باید به گونه‌ای تلاش کنیم که جمهوری اسلامی ایران به کشوری با حداکثر ضریب ثروت و درآمد و حداقل فقر و استثمار تبدیل شود.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: در کشور اسلامی ایران باید مجموعه ظرفیت‌های و امکانات اقتصادی از حیث سرمایه و از نظر سرمایه‌های تجار و بخش خصوصی، بخش تعاونی و بخش دولتی به خوبی مدیریت شود تا پیشرفت در این بخش‌ها به منصه ظهور برسد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با حرکت‌هایی که در سطح جهانی اتفاق افتاده و فشاری که دنیا برای عقب نگه‌داشتن کشورهای مسلمان دارد و از پیشرفت در عرصه اقتصادی این کشورها جلوگیری می‌کند، گفت: رهبر معظم انقلاب حرکت‌های دشمن و جهت‌گیری دشمن را به خوبی رصد می‌کنند.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تشخیص دادند که دشمن از طریق محاصره اقتصادی و فشارهای اقتصادی تلاش دارد شعاع انقلاب اسلامی را کم فروغ کند و ما را از تعقیب اهدافمان باز بدارد؛ از این‌رو سال 90 را به نام «جهاد اقتصادی» نامگذاری کردند.

وی تصریح کرد: جریان بنزین، جلوگیری از ورود برخی از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ظریف، دقیق و علوم دقیقه به کشور و فشارهای دیگر اقتصادی از آن حکایت دارد که دشمن در تلاش است از طریق فشارهای اقتصادی جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که بر مسؤولان و ملت سرافراز ایران لازم است که هرگونه تهدیدی را به فرصت تبدیل کنند، گفت: مقام معظم رهبری با شناخت صحیح حرکت دشمن و جبهه آنان، فرمودند «امسال باید به سمت جهاد اقتصادی برویم».

وی مراد از جهاد اقتصادی را حرکت پرشتاب و جهادی برای محقق شدن هرچه سریع‌تر مباحث اقتصاد اسلامی دانست و افزود: با استفاده از راه‌های میان‌بر، اتکای خود به ظرفیت‌های خارج از کشور را به حداقل برسانیم، کمبودهای خود را جبران کنیم و به سمت استقلال اقتصادی حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام بهجت‌پور با بیان این‌که دشمن با رشد اقتصادی ایران دیگر نخواهد توانست فروغ انقلاب اسلامی را از این طریق کم‌رنگ کند و از این نظر مأیوس می‌شود، یادآور شد: دشمن برای این‌که شعار مقام معظم رهبری به فرهنگ تبدیل نشود و فرهنگ جهاد اقتصادی در کشور شکل نگیرد، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

وی همچنین به تلاش دشمن برای فراگیر و همه‌گیر نشدن شعار جهاد اقتصادی اشاره کرد و گفت: دشمن با ایجاد اختلافات داخلی و ایجاد یأس و ناامیدی، طرح مسائل حاشیه‌ای، مباحث فرعی را اصلی کردن و مسائل اصلی را از جلوی چشم‌ها برداشتن، در تلاش است تا نگذارد چنین انگیزه‌ای برای ایجاد حرکتی جهادی در کشور فراهم شود که ملت باید در برابر این توطئه‌ها هوشیار باشند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات