۱۳ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۱۱۶۷
نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه:

جهاد اقتصادی با راهبرد اصلاح الگوی مصرف به سامان می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه گفت: مقام معظم رهبری با الهام گرفتن از آیات و روایات و تکیه بر آن، سال 90 را به نام «جهاد اقتصادی» نامگذاری کردند و این عزم ارزشمند را رقم زدند.
حجت الاسلام عليرضا تكيه اي


حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای، نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهاد اقتصادی» اشاره کرد و گفت: پیام نوروزی مقام معظم رهبری یک پیام چند سویه است که توجه به دو سوی آن ضروری است.
 
وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع)، اصل مبحث جهاد اقتصادی را شکل گرفته از آیات و روایات دانست و افزود: مقام معظم رهبری با الهام گرفتن از آیات و روایات و تکیه بر آن، سال 90 را به نام «جهاد اقتصادی» نامگذاری فرمودند و این عزم ارزشمند را رقم زدند.

مسؤول ستاد اعتکاف قم با بیان این‌که امام باقر‌‌(ع) فرمود «تمام کمال در بینش دینی، پایمردی در مقابل مشکلات و اندازه‌ نگه‌داشتن در زندگی خلاصه می‌شود»، افزود: بینش دینی برابر با جهاد علمی، پایمردی جهاد در برابر آزمون‌ها و نوسان‌های روزگار و اندازه نگه‌داشتن در زندگی همان جهاد اقتصادی است.
 
وی در ادامه به طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: باردهی و بازدهی طرحی که از سال گذشته شروع شد، در سال جهاد اقتصادی آشکار می‌شود و ملت ایران در میدانی که بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها توفیق ورود نداشتند و حتی پس از ورود ناموفق بودند، موفق خواهند شد.
 
حجت‌الاسلام تکیه‌ای اضافه کرد: دولت دهم در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها چنان موفق و بالنده پیش رفت که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در جوار حرم رضوی از این اقدام به عنوان یک الگو که باید سر دست گرفت و به ملت‌ها نشان داد، یاد کردند.
 
وی تصریح کرد: البته توفیقات ایران در عرصه‌های گوناگون باید الگویی برای کشورهای منطقه و کشورهای جهان شود، همان‌طور که انقلاب اسلامی این کشور، الگوی سیاسی کشورهای منطقه شده است.
 
نایب رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه، توجه به اصلاح الگوی مصرف در سال جهاد اقتصادی را مورد تأکید مقام معظم رهبری دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود تصریح کردند که سال جهاد اقتصادی باید با راهبرد اصلاح الگوی مصرف به سامان برسد.
 
وی با اشاره به سخاوت ملت شریف ایران، این سخاوت را غیر از حرام کردن و ضایع کردن دانست و با بیان این‌که مردم با توجه به کرامت انسانی، در هزینه کردن حساس نیستند؛ اما در این امر نوعی خلط شده است، گفت: بخشش به مستمندان با اسراف متفاوت است.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای خاطرنشان کرد: در سال جهاد اقتصادی با رعایت اصلاح الگوی مصرف در تمام موارد زندگی به طریقی پسندیده و آن گونه که نعمت خدا تلف نشود و به مصرف اولی و صحیح برسد گام برداریم تا پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل ممکن، محقق شد.
 
وی با اشاره به حساسیت دشمنان انقلاب نسبت به پیام‌های نوروزی رهبر معظم انقلاب و توطئه‌هایی که در این زمینه خواهند داشت، گفت:‌ هرچند دشمنان بشریت، مکتب و مردم متدین ایران برای هر تدبیر ارزشمند و موفقی، زهرهایی دارند، اما خود را باید کاملاً واکسینه کرده و برای برخورد با آنان آماده شویم.
 
این استاد حوزه علمیه قم، یکی از اقدام‌های دشمنان را خدشه وارد کردن و ایجاد چالش در طرح هدفمند شدن یارانه‌ها دانست و با بیان این‌که ملت ایران با اراده آهنین، توطئه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد، خواستار بالا بردن ظرفیت معنوی و توجه بیشتر به بیانات رهبر معظم انقلاب شد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات