۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۱۸۹
آیت الله طبرسی:

سال جهاد اقتصادی باید سال شکوفایی حوزه‌های علمیه باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که سال جهاد اقتصادی باید سال شکوفایی حوزه های علمیه باشد، تصریح کرد: حوزه باید در سال جدید در جهت تولیدات علمی فاخر و ماندگار و تحقق منویات مقام معظم رهبری بیشتر تلاش کند.
آيت الله نور الله طبرسي
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای شورای مدیریت حوزه علمیه استان در ساری با اشاره به نقش تاریخی حوزه های علمیه گفت: این مراکز دینی مقدس میراث دار انبیاء الهی و اهل بیت(ع) در دوران غیبت صغری و کبری بوده و هستند.

وی با بیان این که علومی که امروز در حوزه های علمیه تدریس می شود با دیگر علوم جهانی تفاوت چشمگیری دارد، خاطرنشان کرد: امروز تقویت این مراکز دینی که ترویج کننده احکام اسلامی در جامعه هستند ضروری است.

امام جمعه ساری با تأکید براین که امروز حوزه های علمیه وظیفه سنگینی در قبال جامعه اسلامی بر عهده دارند، ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه امروز در خط مقدم مقابله با توطئه های نرم دشمنان نظام اسلامی قرار دارند که باید در این عرصه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علم در حوزه باید همراه و همگام با تقوا باشد، خاطرنشان کرد: علم بدون تقوا بی ارزش است و تکامل آن در گرو توجه و رشد تقوا است.

وی با بیان این که طلاب حوزه های علمیه در زمان تحصیل خود باید زیرساخت های علمی و اخلاقی خود را به خوبی فراهم کنند، ادامه داد: باید با فراهم کردن زیر ساخت های مناسب ساختمان تقوا و دانش را در آن ساخت تا هم خود طلاب و هم مردم جامعه از ان بهره مند شوند.

آیت الله طبرسی با بیان این که شرایط امروز جهان و جامعه با صد سال گذشته تفاوت چشمگیری دارد، ادامه داد: امروز روحانیت و حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی جهانی شدند و وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

نماینده مردم مازندران درمجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که طلاب حوزه های علمیه باید فرصت های علم آموزی را غنیمت بشمارند و در راستای علم اندوزی گام بردارند، افزود: امروز حوزه های علمیه بهترین فضا را برای کسب علم و دانش طلاب علاقه مند فراهم کرده اند که باید از این فرصت ها نهایت استفاده صورت گیرد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال «جهاد اقتصادی» اشاره کرد و با تأکید براین که تحقق عملی این شعار نیازمند عزم ملی است، ادامه داد: مسؤولان و آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جدید گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که نامگذاری های هر ساله رهبرمعظم انقلاب اسلامی کاملاً حکیمانه و با تدبیر صورت می گیرد، ادامه داد: ایشان در طول چند سال اخیر با نام گذاری هر سال زمینه رشد و شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را فراهم کردند.

آیت الله طبرسی با بیان این که سال جهاد اقتصادی باید سال شکوفایی حوزه های علمیه باشد، تصریح کرد: حوزه باید در سال جدید در جهت تولیدات علمی فاخر و ماندگار و تحقق منویات مقام معظم رهبری بیشتر تلاش کند.

رییس شورای مدیریت حوزه علمیه مازندران به نقش رهبرمعظم انقلاب اسلامی در مدیریت جامعه اسلامی پس از رحلت امام راحل اشاره کرد و گفت: ایشان همواره با تدابیر عالمانه و مدبرانه خود نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سوی سعادت و تعالی سوق دادند و امروز نیز به برکت حضور ایشان این نظام الهی در اوج اقتدار قرار دارد.

آیت الله طبرسی با تشکر از اقدامات صورت گرفته سال گذشته مدیریت استانی حوزه های علمیه استان، خواستار تقویت مسائل آموزشی، پژوهشی و اخلاقی در سال جدید شد.

مدیر حوزه های علمیه مازندران نیز در ادامه این دیدار با اشاره به آغاز به کار نمایندگی مرکز مدیریت حوزه علمیه در استان از 21 تیرماه امسال، گفت: تاکنون اقدامات مناسبی در بخش های آموزشی و عمرانی مدارس علمیه صورت گرفته است.

همچنین حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه این برنامه از فعالیت 25 مدرسه علمیه درمناطق مختلف مازندران خبر داد و بیان داشت: حدود دو هزار و 260 طلبه در این مدارس علمیه در حال تحصیل علوم حوزوی هستند. 

وی گفت: همچنین 220 استاد رسمی تمام وقت، 200 استاد پاره وقت و150 کادر اداری در مدارس علمیه مازندران فعالیت می کنند./950/پ201/ص
ارسال نظرات