۲۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۱۰۱۹۳۵

نام نویسی دوره آموزشی تقویت عبارت‌خوانی و ادبیات عرب آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، دوره آموزشی تقویت عبارت خوانی و ادبیات عرب، ویژه طلاب شرکت کننده در امتحانات شفاهی را برگزار می‌کند.
دوره آموزشي، كلاس درس حوزه


حجت‌الاسلام محمدعلی نظری، مدیر اداره امتحانات شفاهی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، دوره آموزشی تقویت عبارت خوانی و ادبیات عرب، ویژه طلاب شرکت کننده در امتحانات شفاهی را برگزار می‌کند.

وی با بیان این که این دوره آموزشی برای دومین بار در قم برگزار می‌شود، افزود: طلابی که در دو دوره از امتحانات شفاهی موفق نشده‌اند می‌توانند در این دوره نام نویسی کنند.

حجت‌الاسلام نظری خاطر نشان کرد: با توجه به این که برخی طلاب چندین مرتبه در امتحان شفاهی نمره لازم را بدست نمی‌آورند، به همین منظور با استادان امتحانات شفاهی هماهنگ کردیم تا دوره‌های آموزشی متن خوانی برای طلاب برگزار شود.

وی با بیان این که در نخستین دوره آموزشی عبارت خوانی، 240 نفر نام نویسی کردند، اظهار کرد: استقبال طلاب از برگزاری این دوره‌ها بسیار خوب بود به گونه‌ای که ظرفیت هر کلاس به حدود پنجاه نفر رسید، همچنین استادان نیز از برگزاری این دوره‌ها ابراز رضایت می‌کردند.

مدیر اداره امتحانات شفاهی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه گفت: این دوره‌ها در طول هفته، شب‌ها پس از نماز مغرب عشا به مدت دو ساعت در مدرسه علمیه دارالشفا برگزار می‌شود و هر طلبه در هفته یک جلسه در این کلاس‌ها شرکت می‌کند.

وی با بیان این که شرکت در این دوره‌های آموزشی در حال حاضر اختیاری است، اظهار داشت: طول دوره حدود دو ماه است و در هر کلاس حدود چهل نفر از طلاب شرکت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام نظری عنوان کرد: این دوره آموزشی ویژه طلاب پایه ششم، چهارشنبه هرهفته با حضور استاد احسانی، ویژه طلاب پایه هفتم روزهای دوشنبه هر هفته با حضور استاد حسینی بیان، ویژه طلاب پایه نهم یکشنبه هر هفته با حضور استاد حیاتی و ویژه طلاب پایه دهم روزهای سه شنبه هر هفته با حضور استاد بیگدلی برگزار می‌شود.

وی با ارزیابی مثبت از برگزاری این دوره‌ها افزود: محل برگزاری این دوره در مدرس شماره 4 مدرسه عالی دارالشفاء است.

لازم به ذکر است، طلاب جهت ثبت نام در این دوره آموزشی تا 30 فروردین 90 فرصت دارند از ساعت 9 تا 12 صبح به اتاق 27 مرکز مدیریت حوزه‌ واقع در مدرسه عالی دارالشفا مراجعه کنند./917/پ202/ع

ارسال نظرات