۲۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۲۲۶
با پیام آیت الله صافی گلپایگانی؛

کنگره علمی حماسه حسینی در قم آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ کنگره علمی حماسه حسینی با پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و با هدف تجلیل از شخصیت علمی مرحوم آیت الله حاج میرزا خلیل کمره ای در شهر مقدس قم آغاز شد.
کنگره علمی حماسه حسینی در قم آغاز به کار کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنگره علمی حماسه حسینی صبح امروز با پیام حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در مرکز جهانی علوم اهل بیت علیهم السلام قم آغاز شد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بخشی از پیام خود با تسلیت شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) از شخصیت مرحوم حاج میرزا خلیل کمره ای تجلیل کرد.

این مرجع تقلید در پیام خود آورده است: یکی از شخصیت هایی که در عصر ما به شرف این افتخار نائل گردید و در بین مولفان نامدار و نویسندگان جلیل القدر واقعه بزرگ عاشورا نام خود را به ثبت رساند مرحوم عالم جلیل و محقق متتبع آیت الله آقای حاج میرزا خلیل الله کمره ای بود که در ولایت و ارادت به اهل بیت (ع) و خدمت به آستان حسینی خلوص خاص داشت و یک دوره کتاب به نام عنصر شجاعت به یادگار گذاشت و نام خود را جاودان نمود.

بر اساس این گزارش، آیت پیمان مدیر موسسه دارالمعارف شیعی در گزارشی از فعالیت های این موسسه تاکید کرد: امروز نیاز به فرهنگ عاشورا و مکتب الهام بخش امام حسین فزونی یافته و ضروری است محققان و اندیشمندان تحقیقات بیشتری درباره این قیام انجام دهند.

این گزارش می‌افزاید، آیت الله کریمی جهرمی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم، حجت الاسلام حسین انصاریان و همچنین فرزند مرحوم آیت الله حاج خلیل کمره ای نیز در این کنگره سخنرانی خواهند کرد.

لازم به ذکر است،‌برگزاری میزگرد تخصصی علمی با موضوع تبیین واقعه عاشورا، رونمایی از اثرهشت جلدی عنصر شجاعت، تالیف مرحوم آیت الله حاج میرزا کمره ای در تجلیل از شخصیت و مقام علمی این عالم ربانی از دیگر برنامه های کنگره حماسه حسینی در قم است که تا عصر امروز نیز ادامه خواهد داشت. /924/پ202/ص
ارسال نظرات