۳۱ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۱۰۲۴۸۲
آیت‌الله استادی:

دعا برای پیروزی مردم بحرین وظیفه همه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رخدادهای اخیر در منطقه و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان و مقاومت مردم در برابر ظلم‌ها و ستم‌ها انجام شده از سوی آل خلیفه اظهار داشت: امروز همه مسلمانان وظیفه دارند برای رهایی مردم بحرین و کشورهای منطقه از این وضعیت به درگاه پروردگاه متوسل شوند و برای پیروزی آن‌ها دعا کنند.
دعا برای پیروزی مردم بحرین وظیفه همه مسلمانان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین و امام جمعه موقت قم، شامگاه سه‌شنبه 30 فروردین ماه در مراسم بزرگداشت شهید فخراوی بحرینی و شهدای بحرین در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) قم با اشاره به وقایع اخیر در کشورهای منطقه به طرح این سؤال که چرا این گونه مسائل برای ما شیعیان پیش می‌آید؟ در حالی ما پیروان حضرت زهرا سلام الله علیها و ائمه اطهار علیهم السلام و بر حق هستیم، گفت: معنایش روشن است، همواره برای اشخاص، جمعیت و چهره‌ها این گونه مسائل پیش می‌آید و این نوعی امتحان و سنت الهی است و هیچ گروه یا فردی از این امتحان و سنت الی استثنإ نیستند.

وی تصریح کرد: امتحان از سنت‌های الهی است و باید پیش بیاید تا افراد خود و دیگران را به خوبی بشناسند.

آیت‌الله استادی افزود: این امتحان الهی دلایل مختلفی دارد که گاهی جنبه تادیب دارد و ممکن است در این میان کسی مقصر نباشد بیشتر برای ادب شدن و گاهی ادب با عقوبت همراه است و گاهی نیز انسان با پیشامد برای خود و دیگران ادب می‌شود.

وی تاکید کرد: امتحان گاهی برای ترقی و تکامل است، وقتی مصیبتی برای انسان رخ می‌دهد نشان از توجه خاص به انسان است تا انسان همیشه در رفاه و راحتی نباشد؛ زیرا رفاه غفلت را به همراه خود می‌آورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: این گونه مصیبت‌ها سبب توجه به خداوند متعال می‌شود و دلیل است برای این که انسان بیشتر به سوی پروردگان برود و توسل بجوید.

وی اظهار کرد: امروز ما وظیفه داریم توجه خود را به وسیله توسل به پروردگار بیشتر کنیم؛ زیرا راه توجه به خدا، توسل است.

امام جمعه موقت قم یادآور شد: وقتی برای انسان مصیبتی پیش می‌آید انسان بیشتر به سوی خدا می‌رود و توجه‌اش به باری تعالی بیشتر می‌شود؛ بنابراین رخدادها و مسائل مختلف که برای انسان پیش می‌آید، دلایل مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ترقی و تکامل انسان است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با توجه به وقایع اخیر در بحرین و کشورهای منطقه و کشتار بی‌رحمانه مسلمانان در این کشورها گفت: درست است که می‌گویند دنیا،‌دنیا علت و معلول است و این که مسلمان منطقه اگر به دنبال پیروزی هستند باید مقدمات آن را فراهم کنیم تا به پیروزی نائل بیایند و ما هم وظیفه داریم به آن‌ها کمک کنیم؛ اما تنها کمک ما به این مسلمانان می‌تواند دعا باشد؛ زیرا یکی از علت‌های پیروزی دعا است و ما معتقدیم افزون بر علل ظاهری دعا موثر است.

وی ادامه داد: هم‌اینک وظیفه ما مسلمانان نسبت به شیعیان بحرین که انواع ظلم‌ها به آن‌ها می‌شود، دعا کردن است تا خدواند شر این اجانب را از سر این مسلمانان بردارد.

آیت‌الله استادی تصریح کرد: همان گونه که اگر مصیبتی یا مشکلی برای ما انسان‌ها رخ می‌دهد و برای رفع آن دعا و توسل می‌کنیم امروز برای نجات مسلمانان منطقه به ویژه کشور بحرین وظیفه داریم دعا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: تشیع از اول مظلوم بوده و این مکتب با مظلومیت پیش رفته، ظلم‌های فراوانی به شیعه شده است که هم‌اینک نمونه‌ای از آن را در کشورهای منطقه به ویژه کشور بحرین شاهد هستیم.

لازم به ذکر است، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، آیات محمدعلی علوی گرگانی از مدرسان خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، سیدهاشم حسینی بوشهری از اعضای خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجج‌الاسلام صالحی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم و محمدحسن زمانی معاون بین الملل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور از جمله شرکت کنندگان در این مراسم معنوی بودند.

گفتنی است،‌ مرحوم شهید عبدالکریم فخراوی بحرینی، چهره‌ای شاخص، شناخته شده، خدمت‌گزار اهل بیت و بانی مجالس سوگواری بود که با شهادتش لقب شیخ الشهدای انقلاب خونین مردم بحرین را به خود اختصاص داد. شهید عبدالکریم فخراوی که به شهادت تصاویر گرفته شده از جنازه‌اش، شکنجه‌های سختی را تحمل کرده بود، عاقبت مظلومانه به شهادت رسید و جنازه‌اش تحویل خانوده وی گردید. این شهید در میان شماری از دوستانش روز چهارشنبه 24 فروردین ماه 1390 تشییع شده و به خاک سپرده شد./917/پ202/ص
ارسال نظرات