۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۲۶۵۶
در پی توهین به مراجع تقلید در روزنامه المدینه؛

علمای شیعه عربستان: مراجع تقلید شیعیان از این اتهامات پاک هستند

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه عربستان به اتهامات منتشر شده علیه آیت الله سیستانی و سایر مراجع تقلید شیعیان جهان در روزنامه المدینه این کشور پاسخ دادند.
آيت الله سيستاني شيخ عبدالله اليوسف خطيب جمعه حله عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، در پی انتشار مقاله توهین آمیز سالم احمد نویسنده وهابی عربستان در روزنامه المدینه این کشور علیه حضرت آیت الله سید علی سیستانی و مراجع تقلید شیعیان مبنی بر دریافت رشوه از وزارت دفاع آمریکا برای صدور فتوای حرمت مبارزه با اشغالگران، حجت الاسلام شیخ عبدالله الیوسف خطیب جمعه حله و حجت الاسلام شیخ مضر المومن از علمای شیعه عربستان، در گفت و گو با پایگاه التوافق، انتشار این مقاله موهن را به شدت محکوم کردند.

شیخ مضر المومن دراین باره گفت: قرآن کریم به ما امر کرده است که نسبت به خبر فاسق برحذر باشند، این در حالی است که اگر ادعای رامسفلد وزیر دفاع سابق آمریکا درست باشد نویسنده مقاله به خبر فرد کافری که خیر مسلمانان را نمی خواهد استناد کرده و این امر به شدت محکوم است.

وی افزود: مراجع تقلید از این اتهامات پاک هستند و بهترین شیوه برای مقابله با کسانی که بزرگترین اتهامات را متوجه مومنان می کنند سکوت است.

المومن تاکید کرد: این فتنه ها چیز جدیدی نیست و از زمان صدر اسلام آغاز شده است.

حجت الاسلام شیخ عبدالله الیوسف نیز تصریح کرد: نویسنده این مقاله با مراجع دین آشنایی ندارد، زیرا امکان اینکه پول و ثروت بر مراجع تاثیر بگذارد غیر ممکن است و همه سخنان و اندیشه های خود را بر اساس احکام شرعی بازگو می کنند.

خطیب جمعه حله ادامه داد: اموالی که در اختیار مراجع تقلید شیعیان قرار می گیرند به مراتب از مبلغی که نویسنده مقاله ذکر کرده است بیشتر است و به این اموال نیاز ندارند. مراجع تقلید همچون مردم به صورت عادی زندگی می کنند و زهد و تقوا پیشه کرده اند.

وی اتهام رشوه گیری توسط آیت الله سیستانی را توهین به شیعیان خواند و اظهار داشت: اتهام آیت الله سیستانی به اینکه در قبال دریافت پول به صدور فتوا می پردازد توهین به مراجع تقلید و میلیونها مسلمان شیعه ای است که دل آنان از این شایعات به درد می آید، مضاف بر اینکه انتشار این شایعات به نزاع مذهبی میان مسلمانان منجر می شود.

شیخ الیوسف تاکید کرد: همگان می دانند که آیت الله سیستانی برای اینکه به حضور اشغالگران در عراق مشروعیت ندهد اجازه تشریف یابی مسوولان آمریکایی نزد ایشان را نداده است.

گفتنی است سالم احمد نویسنده وهابی عربستان در مقاله ای که در روزنامه المدینه این کشور منتشر شد با استفاده از شایعه پرداخت رشوه 200 میلیون دلاری توسط دونالد رامسفلد وزیر سابق دفاع آمریکا به آیت الله سیستانی با هدف صدور فتوای تحریم مبارزه با اشغالگران به هتاکی علیه مراجع تقلید شیعیان پرداخت و آنان را به افتا در قبال دریافت رشوه متهم کرد.

وی که به صورت غیرمستقیم به قیام ملت بحرین اشاره می کرد از حکام عرب خواست با پرداخت رشوه به مراجع تقلید شعیان، به بحران های اخیر در این کشورهای عربی پایان دهند.

انتشار شایعه دریافت رشوه حضرت آیت الله سیستانی از وزیر دفاع سابق آمریکا در قبال تحریم مبارزه با اشغالگران که به صورت رسمی توسط دفتر این مقام آمریکایی تکذیب شد، موجی از هجمه علیه شیعیان توسط وهابی ها را در پی داشت./980/ب901/گ
ارسال نظرات