۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۲۸۳۷
امام جمعه فاروج:

مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال جهاد اقتصادی به صورت جدی دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج، با تبیین لوازم و مقتضیات جهاد اقتصادی، بر ضرورت جدی تر گرفته شدن مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال 90 از سوی مسؤولان و دستگاه های ذیربط شد.
سال جهاد اقتصادي
حجت الاسلام محمدجواد شریعتی نژاد، امام جمعه فاروج، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهاد اقتصادی‌ تأکید کرد: فرمایشات ایشان برای آحاد مردم راه‌گشا است، ایشان راهبرد حرکت ملت و نظام را ترسیم کردند و همه باید به آن توجه کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مردم و مسؤولان با اتحاد باید در مسیر ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری گام بردارند و اهداف ترسیم شده را تحقق ببخشند.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد با اشاره به آیات و روایاتی، به تبیین شاخص‌ها و ویژگی‌های جهاد پرداخت و تأکید کرد: انگیزه مقام معظم رهبری از نامگذاری سال جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی این بود که با جهاد همه جانبه تحریم‌های اقتصادی دشمنان را بی‌اثر و خنثی کنیم.

وی جهاد اقتصادی را لازمه پیشرفت کشور دانست و از اقشار مختلف مردم، علما، سیاسیون، احزاب، حوزویان و دیگر گروه‌ها و اقشار خواست در راستای فرمایش رهبری کار کنند تا کشور در زمینه اقتصادی نیز به خودکفایی لازم برسد.

امام جمعه فاروج افزود: اگر ما در عرصه اقتصاد با مشکل روبه‌رو باشیم، مطئمنا در سایر حوزه‌ها نیز به مشکل خواهیم خورد، از این رو باید با همت و کار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف برای اعتلای کشور در عرصه اقتصاد مجاهدت کنیم.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد تأکید کرد: حوزویان نیز می توانند در بعد فرهنگی جهاد اقتصادی نقش داشته باشند، دانشگاهیان نیز در بعد علمی می توانند نقش آفرین باشند و کشور را در مسیر پیشرفت و عزت قرار دهند.

امام جمعه فاروج اضافه کرد: ائمه جمعه نیز می توانند نقش مؤثری در راستای جهاد اقتصادی داشته باشند و بیانات رهبر انقلاب را تبیین و تفسیر کنند که مراد از جهاد اقتصادی چیست.

این استاد حوزه علمیه خواستار توجه بیشتر و جدی تر در برخورد با مفاسد اقتصادی در سال جهاد اقتصادی شد و تأکید کرد: در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت و مسؤولان ذیربط باید همت بیشتری کنند.‌/924/ت302/س
ارسال نظرات