۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۲۱۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

دشمنان اسلام می‌خواهند با همه تلاش مانع از جهانی‌شدن ارزش‌های اسلامی ‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دنیای غرب که اسلام و احکام ارزشمند دینی را همواره مورد هجمه قرار می‌داد، امروز باید در برابر این اندیشه‌های ناب سرتعظیم فرود بیاورد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، ظهر امروز در جمع کارکنان ارشاد و کانون‌های مساجد استان در ساری، نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی در سطح جامعه را یک ضرورت دانست و گفت: خنثی‌کردن هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان نیازمند جهادی عملی در عرصه فرهنگی است.

وی با اشاره به این که نظام سلطه سرمایه‌گذاری‌های کلانی در حوزه تهاجم فرهنگی انجام داده است، خاطرنشان کرد: همه این تهاجم‌های خطرناک به سوی جوامع اسلامی به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سرازیر شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که توسعه و گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنتی و شبهات دینی به صورت جدی در دستور کار غرب قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه اسلامی به صورت جدی در معرض توطئه‌های شوم و شیطانی نظام سلطه قرار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به این که هجمه‌های فرهنگی دشمن امروز به جنگ نرم علیه نظام اسلامی تبدیل شده است، گفت: دشمنان اسلام همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا مانع از جهانی‌شدن ارزش های دینی و اسلامی شوند.

وی با بیان این که علیرغم همه توطئه افکنی‌های غرب، امروز اندیشه‌های ناب محمدی به همه دنیا صادر شده است، تصریح کرد: ملت‌های آزاده و حق طلب جهان تمایل بسیاری به اندیشه‌های الهی دارند و همین مسأله غرب را با چالش بزرگی روبه‌رو کرده است.

حجت الاسلام ابراهیمی، بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه را زمینه‌ساز جهانی شدن اندیشه‌های شیعی دانست و تصریح کرد: دنیای غرب که اسلام و احکام ارزشمند دینی را همواره مورد هجمه قرار می داد امروز باید در برابر این اندیشه های ناب سرتعظیم فرود بیاورد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید براین که غربی‌ها راهی جز پذیرش اسلام ناب را ندارند، خاطرنشان کرد: همه نقشه‌های شیطانی و خصمانه آنها در طول چند دهه علیه اسلام با شکست روبه‌رو شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تقویت معنویت و بصیرت را یکی از مهم ترین نیازهای نسل جوان امروز دانست و تصریح کرد: نهادهای دینی و فرهنگی باید با انسجام و همراهی یکدیگر این توطئه افکنی‌های دشمنان را به فرصت تبدیل کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از مسجد و محراب به عنوان سامان دهنده رفتار دینی مردم در قالب یک نظم رفتاری و حیات اجتماعی دانست و گفت: مساجد، پایگاه تبلیغ اسلام هستند و بسیاری از آثار اجتماعی مانند اخلاص و درست کاری، ساماندهی زندگی، نظم و تقوی بر این مکان‌ها مترتب است و افرادی که بیشتر به مسجد می روند، رفتارشان در همه مراحل زندگی به شکل مثبت مشهود است.
 
حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: مسجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه فرهنگی و تبلیغ دینی محسوب می شود و در حال حاضر توانمندی و زمینه‌هایی در مساجد وجود دارد که می‌توان با آن مردم را جذب کرد که در این راستا ائمه جماعات، نقش پدری را در مسجد ایفا می کنند و مردم به ویژه جوانان راحت‌تر به آنان رجوع می کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات