۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۳۳۲۸
امسال؛

دوره آموزشی آشنایی اصناف با فقه بازار در شهرهای مازندران برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج اصناف مازندران از برگزاری دوره آموزشی آشنایی اصناف با فقه بازار در شهرهای مختلف مازندران خبر داد و بیان داشت: این دوره آموزشی به منظور تحقق واقعی احکام اسلامی در معاملات بازار برگزار می شود.
دوره آموزشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، ولی الله امیری، مسؤول سازمان بسیج اصناف مازندران، شب گذشته در مراسم معارفه رییس کانون بسیج اصناف این شهرستان، آشنایی اصناف و بازاریان با مسائل فقهی را یک ضرورت دانست و گفت: خرید و فروش در کشور ما باید برمبنای فقه اسلامی باشد.

وی با بیان این که نظام ما یک نظام اسلامی است، افزود: اسلام و فقه اسلامی نیز باید در همه عرصه های زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی محقق شود.

مسؤول سازمان بسیج اصناف مازندران با اشاره به این که آشنایی با مسائل فقهی قبل از وارد شدن به کار بازار و تجارت بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: امروز ضرورت آشنایی اصناف مختلف با حقوق شرعی، قانونی و اخلاق شغلی خود در جامعه احساس می شود.

امیری در ادامه سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی آشنایی اصناف با فقه بازار در شهرهای مختلف مازندران خبر داد و بیان داشت: این دوره آموزشی به منظور تحقق واقعی احکام اسلامی در معاملات بازار برگزار می شود.

وی با بیان این که در این دوره آموزشی اساتید حوزه علمیه مسائل شرعی و احکام اسلامی مربوط به فقه بازار را برای اصناف بیان خواهند کرد، گفت: این دوره آموزشی که به صورت کارگاهی است به زودی در استان برگزار می شود.

مسؤول سازمان بسیج اصناف مازندران با اشاره به این که آشنایی اصناف با مسائل شرعی و قانونی در سیره گذشتگان ما به صورت دقیق مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: در سیره امیر مؤمنان(ع) این مسأله بسیار مورد توجه قرار می گرفت.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود، رویکرد اصلی بسیج اصناف را فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی فقه بازار یکی از مهم ترین برنامه های این مجموعه درسال جدید است.

وی همچنین به ویژگی های یک بسیج واقعی اشاره کرد و با بیان این که یک بسیجی مخلص همواره به دنبال منافع ملی است، ادامه داد: خوشبختانه بسیجیان کشور ما نیز همیشه درجهت حفظ انقلاب و نظام حرکت کرده اند.

امیری با اشاره به این که امروز دشمنان قسم خورده همه تلاش خود را برای تضعیف نظام به کار گرفته اند، گفت: اما آنها باید بدانند که ملت ولایت مدار ایران اسلامی مدافع اصلی این نظام و انقلاب هستند./950/پ202/س
ارسال نظرات