۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۷۳۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

حوزه باید پیشگام مقابله با جریان ها و فرقه های انحرافی باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نسبت به فعالیت فرقه های انحرافی در کشور هشدار داد و از دستگاه های مختلف به ویژه حوزه های علمیه خواست نقش خود را در مقابله با این گونه فرقه های انحرافی به خوبی ایفا کنند.
آيت‌الله محمدجواد فاضل لنكراني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دوشبنه شب در نشست هماهنگی برنامه های چهارمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد: جامعه بشری باید قدم هایی را برای شناخت حضرت زهرا(س) بردارد و متاسفانه این بانوی بزرگوار حتی در بین شیعیان هم به صورت بایسته شناخته شده نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم‌ با بیان اینکه مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی عنایت ویژه ای به مراسم فاطمیه داشتند، گفت: ما باید این موقعیت را مغتنم شمرده و خودمان را نسبت به این شخصیت بزرگوار آگاه تر و بینش مان را بیشتر کنیم.

وی انقلاب اسلامی را متاثر از ارتباط محکم با معارف اهل بیت(ع) دانست و گفت: آشناترین فرد نسبت به معارف اهل بیت و فهم عمق ولایت در صد سال اخیر امام راحل است و همه باید در برابر ایشان زانو بزنند و از چشمه ساز عارف به ولایت بهره بگیرند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان داشت: امام راحل ولایت را به درستی تشخیص داد و سرسوزنی در این مسیر، تردد و توقف و شک نکرد و ما که در این مسیر هستیم باید سعی کنیم ابتدا ولایت را به درستی بشناسیم و این امر را یک مساله ساده فرض نکنیم.

وی در ادامه به تحلیل و بررسی مسائل داخلی، بین المللی و تحولات جهان اسلام پرداخت و گفت: به برکت انقلاب اسلامی ایران فکرها از دایره جغرافیایی فراتر رفته است، از سویی برخورد با اساس اسلام در دنیا مطرح است و از سویی دیگر دشمنان برخورد با شیعه را در دستور کار قرار داده اند.

استاد فقه و اصول حوزه با تاکید بر اینکه ریشه بیداری ها به اصل ولایت و امامت برمی گردد، بیان داشت: قضایایی که در کشور بحرین رخ می دهد، شاهد بر این مدعا است، بیداری اسلامی در بلاد اسلامی ما را ملزم می کند که ببینیم چه وظیفه ای داریم و چه نوع حرکتی باید داشته باشیم.

وهابیت هر روز عرفانی کاذب به امت اسلام تزریق می کند

وی با اشاره به فعالیت فرقه های انحرافی علیه مسلمانان جهان، وهابیت و بهائیت را خطری جدی دانست و تاکید کرد: اینها هر روز یک عرفان کاذب را به کشورهای اسلامی تزریق می کنند و می خواهند اسلام ناب را از بین ببرند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ضمن هشدار نسبت به فعالیت فرقه های انحرافی در برخی شهرهای کشور، خواستار هوشیاری مسؤولان و متولیان فرهنگی و حوزه علمیه در این رابطه شد و بیان داشت: در جلسه ای که اعضای جامعه مدرسین در سفر مقام معظم رهبری به قم با ایشان داشتند، برخی از مشکلات فرهنگی جامعه مطرح شد و ایشان هم گفتند همه این مسائلی که می گویید درست است، اما حوزه علمیه هم در این راستا وظیفه دارد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه همه در مقابله با جریان های انحرافی مسؤول هستند و باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند، بیان داشت: حوزه های علمیه نیز باید پیشگام مقابله با جریان های کاذب و فرقه های انحرافی باشند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: مقام معظم رهبری سال ها قبل نسبت به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان هشدار دادند، اما متاسفانه ما نتوانسته ایم در این مسیر به درستی حرکت کنیم و بایستی دائما نقشه های دشمن را رصد و راهکارهای مقابله با آنها را پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصل ولایت فقیه برای بسیاری از افراد و حتی بعضی از دوستان و مسؤولان هنوز روشن نیست، تصریح کرد: اگر به این اصل که از برکات ولایت ائمه طاهرین است معتقد باشیم و درست آن را بفهمیم در مسیر حرکت مان مطمئن و بدون هیچ گونه تزلزلی حرکت می کنیم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) توقف در این مساله را به معنای عدم رسیدن به کنه و واقع ولایت فقیه ارزیابی کرد و گفت: من معتقدم مجموعه نیروهای فکری انقلاب در این زمنیه هم آن گونه که شایسته و بایسته است عمل نکرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در دولت های گذشته برخی ها می خواستند به اصل ولایت فقیه وجهه قانونی صرف بدهند، اما باید توجه داشت که ولایت فقیه منفک از اعتقاد به ولایت معصومین نیست بلکه یک ضرورت در فقه شیعه است.

وی نفی ولایت فقیه را نفی ولایت رسول الله و ائمه اطهار(ع) ارزیابی و تاکید کرد: ما باید تابع ولایت فقیه باشیم، حال اگر بیائیم و بگوئیم چون می خواهیم در مسیر موفق شویم راه ما این است، این خود نیز اشتباه است.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: ولایت فقیه با اعتقاد دینی ما گره خورده است و باید در جامعه بیشتر روی آن کار کنیم و نقش حوزه نیز در این راستا بسیار برجسته است.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: باید اعتراف کرد که مجموعه رسانه ها و دستگاه های کشور هنوز این مساله را به نحو شایسته برای دانشگاهیان و جامعه تبیین و روشن نکرده اند. /924/پ202/ع

ارسال نظرات