۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۳۹۰۹
پژوهشگر حوزه علمیه:

ولایت مداری و دفاع از حق را باید از حضرت زهرا آموخت

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) در راستای دفاع از ولایت جان خود را کف دست نهاد و برای برافراشته شدن علم ولایت، جانفشانی کرد.
محصل همداني


حجت الاسلام سید مرتضی محصل همدانی، پژوهشگر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا(س) بیان داشت: یکی از خصیصه های بارز رفتاری حضرت زهرا(س) مساله ولایت مداری و تمکین نسبت به ولایت است.

وی بیان داشت: حضرت زهرا(س) نسبت به امام زمان خود شناخت کامل داشت و از فرامین و دستورهای او تبعیت می کرد.

این محقق حوزه علمیه قم، بیان داشت: وقتی دو تن از خلفا می خواستند به عیادت آن حضرت بیایند، ایشان تا دو بار مخالفت کردند و در بار سوم که امیرمومنان تقاضا کردند فرمود خانه خانه توست و کنیز هم کنیز تو؛ و تبعیت خود را تا این جا نشان دادند.

وی گفت: مساله دفاع از حق و حقیقت و حامی ولایت بودن از شاخصه های رفتاری حضرت زهرا(س) است که باید به خوبی برای مردم بازگو شود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با حال بیمار سوار بر مرکب می شدند و به همراه حضرت امیر(ع) به درب خانه انصار و مهاجرین میرفتند و عهد آنها در روز غدیر یادآوری می‌کردند.

وی با بیان اینکه فداکاری حضرت زهرا(س) در بالاترین مراتب خود بود، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) در راستای دفاع از ولایت جان خود را بر کف دست نهاد و برای برافراشته شدن علم ولایت، جانفشانی کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: خصوصیات اخلاقی فردی حضرت فاطمه(س) در کنار خصوصیات اجتماعی ایشان باید مورد توجه قرار گیرد و اخلاق نیکوی ایشان در رابطه با خانواده و همسایگان بازگو شود.

وی بیان داشت: نیکویی رفتار حضرت زهرا(س) در رابطه با فرزندان و شوهر خود الگویی کامل از یک خانواده ایمانی است.

این محقق حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا (س) دیگران را بر خود مقدم می‌داشت و حتی در دعا کردن نیز نخست حق همسایگان را رعایت می‌کرد./909/ت303/ع

ارسال نظرات