۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۰۴۰۱۶
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

حضرت فاطمه‌ پاسدار حقیقی دین و ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان حضرت فاطمه (س) را الگو و اسوه تمامی خوبی ها دانست و گفت: حضرت فاطمه‌(س) پاسدار حقیقی دین و ولایت بود.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سیدحسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان روز گذشته در جمع نمازگزاران مسجد حجتیه شهرستان رشت با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) با بیان این که ازمهم ترین و بارزترین حرکت حضرت زهرا(س) بحث دفاع از ولایت ایشان است، گفت: ولایت مداری این بانوی نمونه اسلام و دفاع از حضرت علی(ع) به عنوان امری شخصی و فردی نبوده است، بلکه در واقع مسأله امت و اصل اسلام بوده و به همین دلیل حرکت حضرت فاطمه(س) در این رابطه، حرکتی در راستای حمایت از امت اسلامی و رسالت مکتبی به شمار می آید.

وی به خطبه های شجاعانه حضرت فاطمه زهرا(س) در دفاع از امامت و ولایت اشاره کرد و بیان داشت: خطابه آتشین ایشان در مسجد و پاسداری از ولایت، نشان دهنده این است که یک زن در سخت ترین شرایط همچون استوانه ای محکم، محور یک حرکت اجتماعی و سیاسی قرار دارد که حضرت زهرا (س) محور تداوم مقاومت و حفظ ولایت بودند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا ‌(س) در اوج غربت ولایت و امامت، به دفاع از این دو
شاخصه مهم اسلامی پرداخت، خاطرنشان کرد: اگر ما امروز جایگاه ولایت را در نظام اسلامی در اوج می‌بینیم، مرهون از خودگذشتگی‌ها و نقش‌آفرینی شخصیت‌های ممتازی همچون حضرت فاطمه(س) در طول تاریخ است.
 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که فاطمه(س) به دخترها و زن ها می آموزد که مسؤولیت شناس و مسؤولیت پذیر باشند، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) به همه می آموزند که چگونه از یک زندگی طیبه و حیات پربار انسانی برخوردار گردند.

حجت الاسلام گلمیرزاده تصریح کرد: زنان جامعه اسلامی نیز با تلاش و دعا و نیایش می توانند به حضرت زهرا(س) نزدیک شوند و فرهنگ زهرایی را منتشر کنند.

وی حضرت زهرا(س) را آیینه تمام‌نمای رفتار، اخلاق و تدبیر یک زن مسلمان دانست و گفت: آنچه به این برجستگی‌های اخلاقی و معنوی روح و عظمت می‌بخشد، پرورش بی‌نظیر او در دامن پیامبر‌اکرم(ص) بوده که حضرت زهرا(س) را بانوی خودساخته و عزتمند کرده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، سیره زندگی حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای همه مردم در راه رسیدن به کمال و سعادت دانست و خاطرنشان کرد: همه مسلمانان به ویژه زنان باید شیوه زندگی این بانوی نمونه اسلام را الگوی خود قرار دهند. 

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که سیره حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف از جمله اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی قابل توجه و الگوپذیری است، ادامه داد: تبیین شیوه زندگی و سیره آن بزرگوار نیازمند برنامه ریزی مدون تر است چرا که جامعه امروز هر چه بیشتر نیازمند آشنایی با ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را دو نعمت ارزشمند در بقاء اسلام دانست و تصریح کرد: اگر به درستی فهم به قرآن پیدا کنیم باید اهل بیت(ع) را صحیح بشناسیم زیرا هنرهای واقعی قرآن اهل بیت(ع) هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که بزرگ ترین افتخار ما این است که در خدمت قرآن و اهل بیت(ع) هستیم و هیچ اثری پویاتر و مؤثرتر از قرآن کریم وجود ندارد، گفت: عظمت و اقتدار کنونی ایران اسلامی نیز نشأت گرفته از تفکرات قرآنی حاکم بر این کشور است.

حجت الاسلام گلمیرزاده  در پایان سخنان خود تصریح کرد: اگر بتوانیم این نسخه شفابخش جهان گیتی را در جامعه نشر بدهیم و به آن عمل کنیم خدمت بزرگی را انجام دادیم و در هر دو جهان سرافراز خواهیم بود./950/پ202/ج

ارسال نظرات