۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۰۴۰۳۶
خطیب جمعه رشت:

اصل ولایت فقیه نقطه قوت و ویژگی برجسته جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، نقطه قوت و ویژگی برجسته جمهوری اسلامی ایران را اصل ولایت فقیه خواند و گفت: اگر ایران اصل ولایت فقیه نداشت، سرنوشتی مانند افغانستان و عراق در انتظار کشور ما بود.
ولايت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه نخست نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت ایام فاطمیه، ایثار و ولایت مداری را از مهم ترین ویژگی های حضرت زهرا(ع) دانست و گفت: جامعه اسلامی همواره به مبانی ولایت مداری نیاز دارد.

خطیب نماز جمعه رشت، حضرت زهرا(س) را شهید راه ولایت خواند و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) بر اثر لطمات جسمی و روحی در راه دفاع از ولایت به شهادت رسید.

امام جمعه موقت رشت، گریه های حضرت زهرا(س) را یکی از روش های دفاع از ولایت توصیف و اظهار داشت: گریه های حضرت زهرا(س) جنبه سیاسی و دفاع از ولایت علی(ع) داشته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان، رجوع حضرت زهرا(س) به اصحاب برای دفاع از ولایت را الگوی برجسته ای از ولایت پذیری در تاریخ شیعه اعلام و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با دفاع از ولایت، خود را در اوج قله ولایت پذیری قرار داد.

خطیب نماز جمعه رشت، رمز پایداری جمهوری اسلامی ایران را تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: مردم و مسؤولان باید با تأسی به حضرت زهرا(س) مدافع ولایت باشند.

امام جمعه موقت رشت، نقطه قوت و ویژگی برجسته جمهوری اسلامی ایران را اصل ولایت فقیه خواند و گفت: اگر ایران اصل ولایت فقیه نداشت، سرنوشتی مانند افغانستان و عراق در انتظار کشور ما بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان این که اختلاف در مسأله دانشگاه آزاد و تعیین رییس بانک مرکزی با حکم حکومتی مقام معظم رهبری برطرف شد، اظهار داشت: همه مسؤولان موظف به تبعیت از ولایت فقیه هستند.

حجت الاسلام شفیعی زاده همچنین به موج بیداری سه ماهه در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: وجه تشابه همه قیام های مردمی کشورهای منطقه الگو برداری از انقلاب ایران و بزرگترین ضعف آنها نداشتن رهبری مانند رهبری ایران است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اذعان داشت: قیام های مردمی کشورهای اسلامی از نداشتن اصل ولایت فقیه رنج می برد.

خطیب نماز جمعه رشت در خطبه دوم با گرامیداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و هفته معلم گفت: در روایات اسلامی نقش معلمان در جامعه اسلامی به نقش انبیا(ع) تشبیه شده است.

امام جمعه موقت رشت، آثار شهید مطهری را چکیده اعتقادات و ارزش های اسلامی معرفی کرد و افزود: مطالعه آثار شهدی مطهری توانایی بسیاری در پاسخگویی به شبهات دینی در انسان ایجاد می کند.

خطیب نماز جمعه رشت، جامعیت، عمومیت و عمق مطلب را از ویژگی های آثار شهید مطهری برشمرد و گفت: این ویژگی ها سبب شده است تا همه اقشار جامعه بتوانند با اندیشه های شهید مطهری ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام شفیعی زاده با اشاره به کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران آیت الله مطهری، تصریح کرد: شهید مطهری با نگاهی جامع نگر این کتاب را در پاسخ به طرح اندیشه مکتب ایرانی نوشت./950/پ201/ج

ارسال نظرات