۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۱۸۴
آیت الله طبرسی:

جلوگیری از بی‌حجابی نیازمند تثبیت اعتقادی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر باید به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شود، تصریح کرد: تا زمانی که از بدحجابی به عنوان ارزش یاد شود نمی توان به دیگر فعالیت ها امیدوار بود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مسائل مهم در دین مبین اسلام دانست و گفت: در نظام اعتقادى اسلام، امر به معروف و نهى از منکر از جایگاه خاصى برخوردار است.

وی، امر به معروف ونهی از منکر را سبب اعتلای فرهنگی جامعه دانست و افزود: امروز ما نیازمند احیای این فریضه مهم الهی هستیم و برای اجرای مناسب آن باید به احکام اسلامی مراجعه کنیم.

امام جمعه ساری، سازنده و بازدارنده بودن امربه معروف و نهی از منکر را دو ویژگی مهم این فریضه مهم الهی دانست و خاطرنشان کرد: برای احیاء این مسأله تنها نمی توان به قوه قهریه متوسل شد بلکه باید با کارهای فرهنگی زمینه نهادینه شدن آن در جامعه را فراهم کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر باید به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شود، تصریح کرد: همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی در برابر احیاء این فریضه مهم الهی وظیفه دارند.

آیت الله طبرسی، عدم اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر را سبب تضعیف ارش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید برای اجرای این فریضه الهی برنامه ریزی مناسب و اصولی صورت گیرد.

وی، همچنین بد حجابی در جامعه یک معضل مهم اجتماعی خواند و با تأکید براین که افکار و عقاید باید نسبت به بی عفتی در جامعه تغییر کند، بیان داشت: تا زمانی که از بدحجابی به عنوان ارزش یاد شود نمی توان به دیگر فعالیت ها امیدوار بود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به تلاش های فریبنده دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف ارزش های دینی و اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلای هجمه های خود علیه احکام اسلامی را چند برابر کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ترویج مناسب فرهنگ اهل بیت(ع) را سد محکمی در برابر هجمه های گسترده غرب علیه ارزش های دینی دانست و تصریح کرد: اگر اندیشه های ناب الهی به گونه تأثیرگذار در سطح عموم مردم نهادینه شود، دشمن جرأت  نفوذ در صفوف مسلمانان را نخواهد داشت.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه رفیع ولایت فقیه درنظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و با بیان این که ولی فقیه محور همه امور دراین نظام الهی است، خاطرنشان کرد: امروز تبعیت از ولی امر مسلمین جهان بر آحاد جامعه اسلامی واجب است.

امام جمعه ساری، تبعیت ازولی فقیه را عامل ماندگاری و بقا نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: تبعیت ملت ایران در سه دهه اخیر مهم ترین عامل پیروزی و اقتدار امروز ایران اسلامی درعرصه های بین المللی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که ولایت فقیه تنها مربوط به این دوران نیست بلکه ریشه در دین اسلام دارد، گفت: حفظ و تکریم ولایت فقیه باید راس همه امور قرار گیرد.

آیت الله طبرسی با بیان این که احکام ولی فقیه باید در جامعه جاری و ساری شود، ادامه داد: اگر همه با شناخت صحیح از شرایط جامعه حافظ و پشتیبان ولایت باشیم به طور حتم آینده کشور همراه با سعادت و تعالی خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات