۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۳۰۷
معاون فرهنگی تیلیغات اسلامی گیلان:

درک صحیح از مفاهیم قرآنی سبب افزایش بصیرت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تیلیغات اسلامی گیلان گفت: متأسفانه بشر امروز غرق در دنیای مادی شده و کمتر به مفاهیم روح بخش و متعالی الهی توجه دارد که این بزرگ‌ترین ضعف انسان امروز است.
معاون فرهنگي تبليغات اسلامي گيلان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع دانش آموزان بسیجی استان، توسل به معارف الهی را مهم ترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام دانست و گفت: اگر انسان می‌خواهد از ظلمت جهل، فساد، کینه و بداخلاقی نجات پیدا کند باید به قرآن پناه ببرد و وجودش، رفتارش، کردارش و همه افکارش در نور قرآن تطهیر شود.

وی با بیان این که قرآن، کتاب جامع آسمانی است و جامعیت آن ایجاب می کند که محور تزکیه و تعلیم در جامعه قرار گیرد، افزود: مفاهیم ارزشمند و والای قرآنی انسان را از افتادن در دام شیطان و انحراف‌های فکری و اخلاقی مصون می دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر لایه‌های مختلف معارف قرآن کریم اظهار داشت: نعمت هدایتگری قرآن کریم این‌گونه نیست که همه انسان‌ها توفیق رسیدن به آن‌را داشته باشند، بلکه شرط اولیه آن ایمان است و کفار و منافقان و گناهکاران با اعمالشان، خود را از مسیر رسیدن به این نعمت‌ها دور می‌کنند.

حجت الاسلام گلمیرزاده به اهمیت شناخت انسان از قرآن و بهره‌برداری از این کتاب الهی اشاره کرد و گفت: هر کسی به اندازه شناخت خود از قرآن بهره‌برداری می کند و در این خصوص برخی ها فقط از ظاهر قرآن استفاده می کنند.

وی همچنین با بیان این که شگفتی‌های قرآن فنا ناپذیرند و ژرفای قرآن بسیار و از بین رفتنی نیستند، ادامه داد: تاریکی به واسطه قرآن روشن می‌شود و قرآن کتاب هدایت، معجزات و رحمت است و هر کسی به طریقی از هدایت این کتب بهره می گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، ترویج آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی در سطح جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: مفاهیم قرآنی باید در همه شئون زندگی انسان ها وارد شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده، انس و الفت با قرآن را رمز سعادت و تعالی بشر دانست و بیان داشت: متأسفانه بشر امروز غرق در دنیای مادی شده و کمتر به مفاهیم روح بخش و متعالی الهی توجه دارد که این بزرگترین ضعف انسان امروز است.

وی با تأکید براین که دستگاه‌های دینی و فرهنگی وظیفه سنگینی در ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه بر عهده دارند، افزود: امروز آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا این مفاهیم والای الهی در بطن جامعه نهادینه شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که تأمل و درک مفاهیم قرآن سبب افزایش بصیرت و نزدیکی به خداوند می شود، ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم مفاهیم ارزشمند و متعالی الهی در همه شئون زندگی ما نهادینه شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که هر چه از فضای قرآنی دور شویم، فضای بی بند و باری در جامعه گسترش می یابد، بر ضرورت تلاش همه مسؤولان برای ترویج فرهنگ قرآنی و نشر آن در جامعه اسلامی تاکید کرد.

حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده گفت: ما باید به عنوان یک جامعه اسلامی تعریف مناسبی از شخصیت ائمه معصومین(ع) را به دنیا ارائه بدهیم تا مورد توجه جوامع غیر مسلمان جوامع علمی و دانشگاهی و قشر جوان قرار گیرد./950/پ202/س

ارسال نظرات