۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۱۰۴۳۳۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

حضور روحانی در مناطق مختلف سبب استحکام مبانی دینی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، حضور روحانی در مناطق مختلف را سبب استحکام مبانی دینی دانست و بیان داشت: خوشبختانه میزان استقبال مردم برای اعزام روحانی روستاها هر ساله افزاش می یابد که این نشان دهنده عملکرد مثبت مبلغان اعزامی است.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان


حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت،  از استقرار 240 روحانی در مناطق روستایی استان در قالب طرح استقرار کامل به منظور انجام فعالیت های دینی خبر داد و گفت: از این تعداد صد روحانی به صورت استقرار کامل و 140 روحانی پاره وقت در خدمت مردم در روستاهای پرجمعیت هستند.

وی با بیان این که این تعداد روحانی در بیش از 40 خانه عالم مستقر هستند، افزود: در حال حاضر کمبود خانه عالم یکی از مهم ترین مشکلات تبلیغی در گیلان است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که تبلیغات دینی هم، در عصر حاضر با توجه به پیشرفت اعجاب‌آور ارتباطات و رسانه‌ها، می‌طلبد با تجهیزات و امکانات پیشرفته روز مجهز شود، گفت: تجهیز مبلغان به امکانات نرم‌افزاری عامل تأثیرگذاری تبلیغ خواهد بود.

وی با مهم ارزیابی‌کردن مقوله تبلیغ دینی در جامعه‌ گفت: تبلیغ کار بسیار ارزشمندی است که اول مسؤولیت آن از سوی خداوند بر عهده انبیاء و اولیا و سپس بر عهده علمای ربانی نهاد شده است.

حجت الاسلام گلمیرزاده با اشاره به این که تبلیغ یک هنر بزرگ است و مبلغ کامل یک هنرمند بزرگ است، تصریح کرد: هنر تبلیغ به کار‌گرفتن شیوه‌های مؤثر و اجتناب از شیوه‌های نادرست در انتقال پیام های تبلیغی است.

وی، طلاب و روحانیان را مهم‌ترین قشر برای بیان احکام دین مبین اسلام در جامعه معرفی کرد و با بیان این که امروز تبلیغات دینی باید با تأثیر‌گذاری مناسب همراه باشد، تصریح کرد: تبلیغ احکام دینی باید همراه با تأثیر مناسب در مخاطب همراه باشد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود از برگزاری بیش از 300 ساعت آموزش برای حدود 60 مبلغ سال گذشته در استان خبر داد و گفت: مبلغان در این دوره‌ها با شیوه‌های فن و خطابه، تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی، نحله‌های انحرافی آشنا شدند.

حجت الاسلام گلمیرزاده تصریح کرد: این مبلغان پس از گذراندن دوره‌های تخصصی و آموزش‌های لازم برای ارتباط چهره به چهره با دانش‌آموزان، دانشجویان و برگزاری جلسه‌های پرسش و پاسخ و گفتمان‌های دینی به مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها اعزام شدند.

وی در ادامه سخنان خود، کمبود مبلغ در استان را یکی از مشکلات مهم در مسیر تبلیغ در مساجد برشمرد و تصریح کرد: در واقع این مسأله علت اصلی نیمه فعال بودن بعضی از مساجد در سطح استان و برگزار نشدن نماز جماعت صبح و ظهر است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از دیگر مشکلات مهم موجود در حوزه تبلیغ را افکار سنتی حاکم بر جو مساجد عنوان و تصریح کرد: امروز ما نیازمند به فکرهای جدید و جوان هستیم که البته برای این منظور و متقاعد کردن ائمه جماعات مساجد بحث آموزشی از سوی ستاد در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام گلمیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود از اعزام پنج هزار مبلغ دینی سال گذشته به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت:
مبلغان اعزام شده به منظور تبلیغ احکام دینی و ایراد سخنرانی و اقامه نماز جماعت به مناطق شهری و روستایی که با کمبود روحانی مواجه هستند، اعزام شدند.

وی، حضور روحانی در مناطق مختلف را سبب استحکام مبانی دینی دانست و بیان داشت: خوشبختانه میزان استقبال مردم برای اعزام روحانی روستاها هر ساله افزاش می یابد که این نشان دهنده عملکرد مثبت مبلغان اعزامی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به تلاش دشمنان نظام اسلامی در ترویج فرهنگ غربی در سطح جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز نظام سلطه سرمایه گذاری کلانی را در عرصه تهاجم فرهنگی به منظور گرفتن هویت دینی نسل جوان جامعه ما انجام داده است./950/پ202/ص

ارسال نظرات