۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۴۹۷
حسینی:

استفاده از ابزارهای هنری بهترین راه ترویج ویژگی های شخصیتی علمای اسلام است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استفاده از ابزارهای هنری را بهترین راه ترویج ویژگی های شخصیتی علمای اسلام دانست.
حسيني - وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي - همايش بزرگداشت آيت الله معزي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز گذشته در همایش بزرگداشت چهلمین سال ارتحال آیت الله میرزا محمدعلی معزی دزفولی، با اشاره به ویژگی های شخصیتی این عالم ربانی، اظهار داشت: آیت الله میرزا محمدعلی معزی دزفولی، عالم و فقیهی قاطع، با طلابت و استوار بود.

این مقام مسؤول، با بیان این که یکی از اصلی ترین مباحث فرهنگی دولت اهتمام بر برگزاری همایش و کنگره برای علمای بزرگوار دین مبین اسلام است، تصریح کرد: ما در ایران شخصیت های بزرگ و برجسته ای را دارا هستیم، به طوری در خوزستان چندین عالم فقید و مجاهد و ارزشمند وجود دارد و این الگوها می تواند به عنوان سرمشقی برای سایر کشورها ارسال شود و این مسأله سبب شده تا دولت همت خود را برای پرداختن بیبشتر به علمای بزرگوار دین مبین اسلام به کار ببندد.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به این که دزفول از دیر باز، دارالمؤمنین بوده، یادآور شد: در دزفول شیر مردان غیور ایران زمین در برابر فشارهای همه جانبه بعثیان و حامیان آن ایستادگی کرده و از کیان و ناموس ملت دفاع کردند، که این مسأله نشان دهنده تعهد به نظام و انقلاب اسلامی ایران است؛ از این رو جوانان و نوجوانان نیز باید با پیروی از راه شهدای گلگون کفن نظام اسلامی توطئه های دشمنان را شناسایی و در تلاش برای خنثی سازی آنها باشند.

حسینی، استان خوزستان و دزفول را مهد علما و فضلای بزرگی چون شیخ مرتضی انصاری، آیت الله معزی و دیگر مفاخر استان دانست و اذعان داشت: حضور این بزرگان، نقش مهم این دیار را در تربیت علما و مفاخر کشور نشان می دهد.

این مقام مسؤول، استفاده از ابزارهای هنری را بهترین راه ترویج ویژگی های علمای اسلام دانست و اظهار داشت: مسؤولان و کارشناسان عرصه های فرهنگی باید توجه داشته باشند که بهترین راه انتقال آموزه ها و معارف علمای بزرگ اسلام همچون آیت الله معزی به جوانان و نوجوانان استفاده از ابزارهای هنری همچون، فیلم، تئاتر و ... است.

این فعال عرصه فرهنگی، با اشاره به گسترش این گونه همایش ها در سطح کشور اذعان داشت: این گونه همایش ها که عاملی مؤثر در ترویج آموزه ها و معارف علمای بزرگ اسلام است را باید با جدیت در سطح کشور اجرایی و عملی کرد.

حسینی، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: به منظور معرفی هر چه بهتر بزرگان، مفاخر و شخصیت‌های کشور، تأکید شده با استفاده از ابزارهای هنری اعم از فیلم، سریال و هر ابزار هنری دیگری که بتوان بزرگان و شخصیت های کشور را معرفی و افراد جامعه تحت تأثیر زندگی و افتخارات آنها قرار گیرند، بکار گرفته شود.

این مقام مسؤول، بیان داشت: کارشناسان عرصه های دینی باید توجه داشته باشند که یکی از راه های بیان و تبیین آموزه ها و معارف علمای اسلام برای نوجوانان، ساخت بازی های یارانه ای با محتواهای حماسی است؛ چرا که این گونه بازی ها تأثیر شگرفی در افکار و عقاید جوانان و نوجوانان دارد.

حسینی با تجلیل از شخصیت علمی و مذهبی عالم ربانی یعنی حضرت آیت الله معزی، به ذکر روایاتی در مورد زندگانی و مبارزات این روحانی جلیل القدر در دوره رژیم پهلوی پرداخت و اظهار داشت: مبارزات ایشان در دوره نظام طاغوتی به طور شایانی تحسین برانگیز است و شهامت و صراحت لهجه ای که این عالم فقید و مجاهد داشت نشان از همان روحیه آزادگی علما در طول تاریخ است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اهمیت برگزاری همایش گرامیداشت های علمای بزرگ اسلام، بیان داشت: برپایی این گونه محافل و مجالس گامی است تا چنین شخصیت های افتخار آمیز و گرانقدری را به نسل جوان امروز هر چه بیشتر معرفی کنیم./9465/پ202/ص
ارسال نظرات