۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۰۴۵۱۸
امام جمعه رشت:

مسؤلان با رفتار خود به رسانه های غربی خوراک تبلیغاتی ندهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت با بیان این که رفتارها و برخورد دولت، مجلس و قوه قضائیه زیر ذره بین دستگاه های تبلیغاتی و اطلاعاتی غرب است، اظهار کرد: مسؤولان با رفتار خود به رسانه های غربی خوراک تبلیغاتی ندهند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز درخطبه های نماز جمعه رشت، با گرامیداشت سالروز قیام تنباکو به رهبری آیت الله شیرازی، اظهار داشت: در رأس همه حرکت های پیروزمندانه ایران، مرجعیت حضور داشته است.

وی حملات فکری و رسانه ای غرب به مرجعیت و ولایت فقیه را بیانگر اهمیت این دو عنصر در ناکامی نقشه های غرب خواند و گفت: دشمن به نقش موثر ولایت و مرجعیت در جامعه آگاه شده و به دنبال خدشه دار کردن مقام ولایت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید برلزوم ولایت مداری مسؤولان، اعلام کرد: با رهنمودهای رهبری در خصوص عملی که به نفع جامعه باشد، جای درنگ برای مسؤولی باقی نخواهند ماند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این که رفتارها و برخورد دولت، مجلس و قوه قضائیه زیر ذره بین دستگاه های تبلیغاتی و اطلاعاتی غرب است، اظهار کرد: مسؤولان با رفتار خود به رسانه های غربی خوراک تبلیغاتی ندهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: مسائل ادغام وزارت خانه ها و تغییر وزیر باید با همفکری قوای سه گانه و با مشورت رهبری انجام بگیرد و به سطح جامعه کشیده نشود.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شکل گیری رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: دولت های استعماری غرب و رژیم های عربی در جنایات شصت ساله رژیم اشغالگر قدس شریک هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اتحاد گروه های حماس و فتح را دریچه ای به سمت پیروزی نهایی فلسطین توصیف کرد و گفت: این اتحاد ثمره انقلاب در کشور های عربی و نتیجه تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران است.

وی در ادامه کشتار مسلمانان در لیبی و بحرین را محکوم و اظهار داشت: کشتار مردم بی دفاع در کشورهای مسلمان به دستور آمریکا انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، معرفی اسلام به عنوان دین خشونت و جنگ افروز را از ابزار های اسلام ستیزی غرب توصیف کرد و گفت: آدم کشی شیوه غرب برای دستیابی به منافع است.

وی در خطبه نخست با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی خانواده، به جایگاه خانواده در آموزه های اسلامی اشاره کرد و گفت: اسلام بر همه عواملی که موجب تقویت بنیان خانواده شود، تاکید داشته و از عواملی که کیان خانواده را تهدید کند، پرهیز می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، دوری از تشریفات و تجمل را نخستین عامل تقویت بنیان خانواده برشمرد و گفت: اسلام بر سادگی در برگزاری مراسم ازدواج تاکید دارد.

وی با انتقاد از توجه خانواده ها به شرایط مادی طرفین در ازدواج های امروزی، اظهار داشت: غلبه تشریفات بر شایستگی ها و ملاک های حقیقی طلاق را در جامعه افزایش می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که افزایش سن ازدواج به افزایش فساد در جامعه منجر می شود، گفت: اسلام با ترغیب جوانان به ازدواج، مخالف بالا رفتن سن ازدواج است.

خطیب نماز جمعه رشت، وسعت رزق و از بین رفتن تنبلی و سستی را از برکات ازدواج معرفی کرد و گفت: در پیشگاه الهی بنیانی محبوب تر از ازدواج نیست.

امام جمعه رشت بنیان روابط خانوادگی در غرب را متزلزل دانست و گفت: در جوامع غربی به جهت آزاد بودن افراد در برقراری روابط اجتماعی و جنسی خانواده در حال از بین رفتن است./950/پ201/ص
ارسال نظرات