۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۰۴۶۶۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

هر‌گونه فعالیت اثرگذار فرهنگی نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان کار اثرگذار فرهنگی را نیازمند به عزم ملی و همگانی دانست و خاطرنشان کرد: بسترسازی برای تبلیغ باورهای دینی و الگو سازی فرهنگ با رویکرد دینی از جمله مهم‌ترین اهداف ادارات تبلیغات اسلامی است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در جمع مسؤولان ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان ها، وظایف دستگاه‌های تبلیغی را فرهنگ سازی بر اساس آموزه های دینی و نهادینه کردن معارف اهل بیت(ع) در جامعه دانست.

وی با اشاره به هجمه های گسترده غرب علیه ارزش های اسلامی، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را سد محکمی در برابراین هجمه ها دانست و افزود: متأسفانه امروز دشمنان اسلام همه توان خود را برای نسخ باورهای دینی جامعه به کار گرفته اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید به این که انقلاب اسلامی منافع دشمنان و مستکبران عالم را به خطر انداخت گفت: آشفتگی استکبار جهانی در سی سال اخیر نشانه عمق تأثیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است.

حجت الاسلام یاری خاطرنشان کرد: گسترش و ترویج بیشتر تبلیغات اسلامی بین قشرهای مختلف مردم به وی‍ژه جوانان موجب بی‌اثر شدن هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به این که نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به دنبال براندازی این نظام الهی بوده و است، تصریح کرد: آنها با هرتوطئه و ترفندی تلاش کردند مانع از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران شوند که با هوشیاری ملت ایران شکست خوردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که دشمنان نظام اسلامی پس ازناکامی در جنگ تحمیلی، تهدید و تحریم‌های متعدد علیه این نظام امروز به جنگ نرم روی آورده است، گفت: امروز همه تلاش و سرمایه گذاری غرب در حوزه نرم افزاری علیه این انقلاب صورت می گیرد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که دشمنان در جنگ نرم اعتقادات دینی و ارزش های اسلامی ملت ایران را هدف قرار داده اند، افزود: آنها در بررسی های خود به این نتیجه رسیده اند که تا زمانی که این ملت با فرهنگ اهل بیت(ع) هستند و عاشورا وغدیر در میان آنها نقش آفرینی می کند نقشه های شوم آنها کاری ازپیش نخواهد برد.

وی، ترویج خرافه و بدعت، گسترش فرقه های انحرافی و تقویت عرفان های کاذب و نوظهور درسطح جامعه را بخشی از تلاش های نرم افزاری دشمنان علیه ارزش های دینی دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی تنها به دنبال از بین بردن احکام اسلامی از این جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که دستگاه های دینی و فرهنگی امروز وظیفه سنگینی درقبال این نظام اسلامی برعهده دارند، ادامه داد: متولیان عرصه فرهنگی و مسائل دینی باید همه تلاش خود را در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در سطح عموم جامعه به کار گیرند.

حجت الاسلام یاری اظهار داشت: اگر بخواهیم مسائل فرهنگی را نهادینه کنیم باید کار کارشناسی صورت گیرد و از توانمندی های کارشناسان فرهنگی استفاده کنیم و نگاه به مباحث فرهنگی و تبلیغی باید نگاهی فراگیر، هوشمندانه، عمیق و عالمانه باشد.

وی، کار اثرگذار فرهنگی را نیازمند به عزم ملی و همگانی دانست و خاطرنشان کرد: بسترسازی برای تبلیغ باورهای دینی و الگو سازی فرهنگ با رویکرد دینی از جمله مهم ترین اهداف ادارات تبلیغات اسلامی  است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که باید نسبت به انجام کارهای فرهنگی در آن تمهیداتی اندیشیده شود، بیان داشت: باید بصیرت و هوشیاری را حفظ کرد و آسیب ها را شناخت و همه توان را در برطرف کردن آن به کار گرفت./950/پ202/س
ارسال نظرات