۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۵۰۴۱
صبح امروز؛

آزمون ورودی مرکز تخصصی حوزه در آمل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی مرکز تخصصی حوزه علمیه صبح امروز همزمان با سراسر کشور در آمل برگزار شد.
آزمون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، همزمان با برخی استان های کشور آزمون ورودی مرکز تخصصی حوزه علمیه صبح امروز در مرکز آزمون آمل برگزار شد.

حجت الاسلام نورالله براری، معاون اداری مالی مدرسه علمیه امام حسن عسکری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که این آزمون در دو نوبت صبح و عصر دراین مدرسه علمیه برگزار می شود، افزود: درنوبت صبح 38 نفر از داوطلبان در سطح دو و در نوبت عصر 18 از داوطلبان درسطح سه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان این که آزمون ورودی نوبت صبح از ساعت هشت امروز با حضور داوطلبان آغاز به کار کرد، بیان داشت: آزمون عصر نیز از ساعت چهار بعد ازظهر آغاز و تا هفت عصر ادامه دارد.

معاون اداری مالی مدرسه علمیه امام حسن عسکری با اشاره به این که شهرستان آمل یکی از حوزه های امتحانی کشور به شمار می رود، ادامه داد: در آزمون امروز داوطلبان سراسر کشور حضور دارند و تنها متخص مرکز تخصصی آمل نیست.

وی در ادامه با بیان این که این مؤسسه بر اساس مجوز مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در مقطع سطح دو در دو رشته کلام و تفسیر و در مقطع سطح سه در رشته تفسیر برای سال تحصیلی پیش رو دانش پژوه می پذیرد، خاطرنشان کرد: داشتن گواهی سطح یک برای شرکت در سطح 2 و گواهی علمی سطح دو برای شرکت در سطح سه تا زمان شروع دوره، موفقیت در آزمون ورودی و آزمون عملی، تعهد نسبت به رعایت مقررات آموزشی و محدودیت سنی سی سال برای سطح 2 و 34 سال برای سطح سه از جمله شرایط پذیرش در این دوره بوده است.

حجت الاسلام براری، اعطای مدرک تخصصی رسمی و معتبر سطح دو و سطح سه از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، معافیت از دروس عمومی حوزه، امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، امکان ادامه تحصیل همزمان در پایه های هفت به بالا و خارج در همین مدرسه از مزایای این دوره اعلام کرد.

معاون اداری مالی مدرسه علمیه امام حسن عسکری در پایان با اشاره به تحصیل بیش از صد طلبه در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، افزود: از این تعداد 46 طلبه علاوه بر رشته های عمومی در رشته های تخصصی کلام و تفسیر نیز تحصیل می کنند./950/پ202/ص
ارسال نظرات