۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۱۶۳
با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه؛

مرکز پژوهش حوزه علمیه گلستان راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مرکز پژوهش حوزه علمیه گلستان با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه در گرگان افتتاح شد.
معاونت پژوهش
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درگرگان، مرکزپژوهش حوزه علمیه گلستان، روز گذشته با حضور، آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان،حجت الاسلام سیدعلی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه و جمعی از مدیران و اساتید مدارس علمیه استان در گرگان افتتاح شد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه در این مراسم، تقویت مقوله پژوهش درحوزه را یکی ازبرنامه های مهم این معاونت در مرکز دانست و گفت: خوشبختانه تاکنون قدم‌های مثبتی در این جهت در سطح حوزه های علمیه برداشته شده است.

وی، توسعه مراکز پژوهشی در سطح حوزه علمیه کشور را از دیگر برنامه های معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه دانست و ادامه داد: تقویت مراکز اهمیت زیادی دارد که این معاونت با برنامه ریزی دقیق به دنبال گسترش این مراکز است.

وی در ادامه سخنان خود به مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های مراکز پژوهشی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: تأمین نیازهای علمی حوزه و همچنین نهادهای مختلف کشور بخشی ازمهم ترین وظایف این مراکز مهم است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه، ارتباط با دستگاه های مختلف کشور به منظور تأمین نیازهای پژوهشی آنها را از برنامه های مراکزپژوهشی حوزه دانست و خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از نهاد‌های تأثیرگذار نظام نیازمند بهره گیری از توان پژوهشی حوزه هستند که این مراکز با تقویت ارتباط با نهاد های مورد نظر آن نیازها را تأمین می کنند.

حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر حوزه های علمیه گلستان نیز در این مراسم با اشاره به این که با راه اندازی نمایندگی مرکز مدیریت در استان زمینه توسعه فعالیت های علمی و آموزشی در مدارس علمیه استان را فراهم کرد، بیان داشت: تقویت برنامه های پژوهشی در سطح مدارس علمیه یکی از مسائل مهمی است که مرکز مدیریت در استان آن را دنبال می کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی معاونت های آموزش و پژوهش، تهذیب، طلاب و دانش آموختگان و اجرایی در مرکز مدیریت استان، افزود: معاونت پژوهش از جمله بخش های حائز اهمیت در مرکز است که وظیفه مهی در تقویت پژوهش در مدارس علمیه بر عهده دارد.

مدیر حوزه های علمیه گلستان با بیان این که آموزش منهای پژوهش امکان‌پذیر نخواهد بود، افزود: اگر مدارس علمیه تنها به دنبال آموزش بروند به یقین بازدهی علمی در آن حوزه ها کاهش خواهد یافت./950/پ202/س
ارسال نظرات