۰۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۱۸۱
با حضور طلاب خواهر و برادر؛

نخستین دوره تربیت مبلغ در حوزه علمیه گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری نخستین دوره تربیت مبلغ در حوزه علمیه استان با حضور طلاب خواهر و برادر استان خبر داد.
كلاس درس، دوره آموزشي
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان‌، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، از برگزاری نخستین دوره تربیت مبلغ در حوزه علمیه استان خبرداد.

وی با بیان این که این دوره برگزاری نخستین بار با حضور طلاب برادر و خواهر مدارس علمیه گیلان برگزار می شود، افزود: این طرح از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با همکاری حوزه‌های علمیه برادران و خواهران گیلان تدوین شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، تربیت هدفمند مبلغ خواهر و برادر در عرصه‌های مختلف تبلیغی را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های متعدد دینی، سیاسی و فرهنگی نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی مناسب هستند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که این طرح در نیمه اول تیرماه امسال اجرا می‌شود، افزود: در این طرح پانصد نفر از طلاب خواهر و برادر پایه‌های چهارم و پنجم سطح برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری آزمون ورودی برای شرکت در این دوره آموزشی خبر داد و بیان داشت: طلابی که موفق به کسب امتیاز مناسب شدند مجوز شرکت در نخستین دوره آموزشی تربیت مبلغ را دریافت خواهند کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان  با اشاره به این که این طرح حداقل سه سال و حداکثر تا اعزام آنان به عرصه‌های مختلف تبلیغ ادامه پیدا خواهد کرد، یادآور شد: با توجه به آسیب‌های فرهنگ دینی در بعضی از شهرستان‌ها متناسب همان آسیب‌ها مبلغ تربیت خواهد شد تا نیازهای شهرستان برآورده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مهم ارزیابی‌کردن تبلیغ دین مبین اسلام در ‌جامعه‌ گفت: تبلیغ کارآمد دین و احکام اسلامی نیازمند ابزار روز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که تبلیغات دینی هم، در عصر حاضر با توجه به پیشرفت اعجاب‌آور ارتباطات و رسانه‌ها، می‌طلبد با تجهیزات و امکانات پیشرفته روز مجهز شود، گفت: تجهیز مبلغان به امکانات نرم‌افزاری عامل تأثیرگذاری تبلیغ خواهد بود.

حجت الاسلام یاری با مهم ارزیابی‌کردن مقوله تبلیغ دینی در جامعه‌ گفت: تبلیغ کار بسیار ارزشمندی است که اول مسؤولیت آن از سوی خداوند بر عهده انبیا و اولیا و سپس بر عهده علمای ربانی نهاد شده است.

وی یکی از محورهای اساسی در موفقیت تبلیغات دینی را تطبیق آموزه‌های دینی طبق مقتضیات زمان و مکان عنوان کرد و بیان داشت: متولیان امور تبلیغی و دینی باید همه فعالیت‌ها، پروژه‌های دینی و آموزهای مذهبی را جهت اثربخشی بیشتر و فرهنگ‌سازی در جامعه با رعایت اقتضای زمان و مکان اعمال کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات