۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۲۵۵
نماینده ولی فقیه در گیلان:

سیره حضرت فاطمه بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، سیره حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو برای زنان جامعه اسلامی دانست و گفت: سیره این بانوی ارزشمند اسلام همانند چراغی، راه صحیح زندگی کردن را به زنان نشان می دهد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه، امروز درجمع بانوان کمیته عفاف و حجاب سازمان آموزش و پرورش استان با تبریک فرا رسیدن ولایت بانوی نمونه اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: همه بانوان باید این شخصیت برجسته جهان اسلام را الگوی خود قرار دهند تا در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

وی به نقش زن درجامعه اشاره کرد و با بیان این که حضور زن همواره زمینه رشد و شکوفایی مرد را فراهم می کند، افزود: خانه‌ای که در آن دختر نباشد، صفا، لطف و محبت در حد کافی نیست و حتی امام حسین(ع) نیز در تکریم مقام زن فرمودند«من آن خانه‌ای را دوست دارم که در آن سکینه و رباب باشد.»

امام جمعه رشت با بیان این که خانواده‌هایی که فرزند دختر دارند گویا خداوند نعمتش را به آن‌ها تمام کرده است، ادامه داد: متأسفانه به دلیل وجود دیدگاه منفوری ‏که در دوران جاهلیت وجود داشت، اعراب جاهلیت در آن دوران دخترانشان را زنده به گور می‌کردند و دین اسلام این افکار انحرافی را از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی، با بیان مادران پاکدامن فرزندان عفیف و صالح تحویل جامعه اسلامی خواهند داد، به نقش مادران پاکدامن در تربیت فرزندانی صالح اشاره کرد و ادامه داد: اگر خانواده ها می خواهند فرزندانی همچون امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر تربیت کنند باید معارف و مفاهیم الهی را در تربیت فرزندان خود به کار گیرند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شهدای گرانقدر ما در دامن مادران پاکدامن تربیت شدند، تصریح کرد: شهدا که با نثار خون پاکشان در راه حفظ میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت دست یافتند مادرانی پاکدامن و فاطمی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که زنان جامعه اسلامی الگویی جزء حضرت فاطمه (س) ندارند، تصریح کرد: سیره این بانوی ارزشمند اسلام همانند چراغی راه صحیح زندگی کردن را به زنان نشان می دهد.

امام جمعه رشت با بیان این که خانواده‌ها به ویژه بانوان باید از تجمل‌گرایی دوری کنند و ائمه اطهار(ع) را الگوی زندگی خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: متأسفانه زندگی خانواده‌های امروزی تنها به تشریفات و تجملات خلاصه شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان حفظ عفاف و حجاب برای زن را الزامی دانست و با بیان این که کرامت و ارزش وجودی زن با عفاف و حجاب حفظ می شود، گفت: اگر زنی بخواهد غیر از دستورات الهی گام بردارد به یقین جزای سختی در انتظار او خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که متأسفانه امروز ماهواره‌ها درس بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌حیایی به نسل جوان ما می‌دهند، افزود: امروز بانوان محجبه به عنوان مسؤولان حجاب در جامعه اسلامی وظیفه دارند درس عفت و حیاء را به دختران جامعه بیاموزند./950/پ202/س
ارسال نظرات