۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۲۶۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

بیش از 60 مقاله به دبیرخانه گفتمان مهدویت مازندران ارسال شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، با اشاره به ارائه فراخوان عمومی کنگره گفتمان مهدویت، از ارسال بیش از 60 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به ارائه فراخوان عمومی کنگره گفتمان مهدویت، از ارسال بیش از 60 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبرداد.

وی، غرب و مهدویت، آسیب‌شناسی مهدویت، ویژگی‌های عصر ظهور را از ‌مهم‌ترین محورهای کنگره گفتمان مهدویت مازندران اعلام کرد و بیان داشت: افزون بر این سی موضوع پیرامون مسائل مربوط به مهدویت و انتظار در فراخوان ارائه مقاله این کنگره اعلام شده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که آخرین مهلت ارسال آثار 15 اردیبهشت بوده است، تصریح کرد: مقالات ارائه شده با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه در کمیته علمی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: مقالات برگزیده افزون بر ارائه در روز برگزاری کنگره در قالب مجموعه مقالات نیز چاپ خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: این کنگره از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و با همکاری استانداری، بنیاد مهدویت استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیمه شعبان امسال برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شکریان از برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی و پژوهشی همزمان با روز برگزاری کنگره خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه از برنامه‌های جنبی کنگره است که از سوی کمیته علمی کنگره برپا خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به شکل گیری‌های گروه‌های انحرافی برای تضعیف اندیشه اصیل مهدویت از سوی دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: این گروه‌های انحرافی که معمولاً با انگیزه‏هاى دنیاطلبى و سیاسى صورت مى‏گیرد، این اندیشه را آسیب‏پذیر مى‏کند، زیرا این گروه‏ها به گونه‏اى خود را به امام زمان(عج) منسوب می‌کنند حال آن که عملکرد و عقاید آنها با مهدویت همسویى ندارد.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که راهکار مقابله با اندیشه‌های انحرافی و فرقه های ضاله در سطح جامعه اسلامی افزایش شناخت مردم نسبت به موضوع انتظار است، تصریح کرد: شکل‏گیرى گروه‏هاى انحرافى از یک سو و ظهور مدعیان مهدویت از سوی دیگر موجب شده است که بعضى در تشخیص اندیشه صحیح مهدویت دچار مشکل شوند که این مسأله با برگزاری همایش‌های تخصصی باید نهادینه شود.

وی در پایان ادامه داد: علاقه‌مندان می تواند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنگره به دبیرخانه کنگره واقع در بابل اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، واحد آموزش و پژوهش مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با با شماره 0111-‌2220421 تماس حاصل کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات