۰۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۴۵۶
آیت الله طبرسی:

ظرفیت معنوی امامزادگان باید در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت به کار گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای تقویت معنویت در سطح جامعه هستند، بیان داشت: باید از ظرفیت های معنوی و دینی این اماکن متبرکه بهره لازم برده شود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جمع کارکنان اداره کل اوقاف استان با اشاره به این که نخستین حکومت شیعی در مازندران پایه گذاری شد، گفت: دیار طبرستان پناهگاه علویان است و این مهم ترین ویژگی مردم این دیار بوده است.

وی، وجود هزاران امامزاده در مازندران را نشان دهنده علاقه قلبی مردم این استان به اهل بیت (ع) دانست و خاطرنشان کرد: مردم طبرستان در طول تاریخ همواره پناهگاه امنی برای نوادگان ائمه معصومین(ع) بوده اند.

امام جمعه ساری، حضور امامزادگان در مناطق مختلف مازندران را از برکات الهی دانست و با اشاره به این که مردم ولایت مدار این استان از امازادگان بهترین میزبانی را انجام دادند، بیان داشت: وجود هزاران امامزاده در این دیار نشان دهنده حاکم بودن شرایط مناسب در آن دوران بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در سطح جامعه را یک ضرورت دانست و با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای تقویت معنویت در سطح جامعه هستند، بیان داشت: باید از ظرفیت های معنوی و دینی این اماکن متبرکه بهره لازم برده شود.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را برای ترویج فرهنگ غربی در سطح جامعه اسلامی به کار گرفته اند، گفت: امروز ترویج ارزش های ناب الهی بهترین سد در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی است.

امام جمعه ساری، از امامزادگان و اماکن متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی در جامعه یاد کرد و با بیان این که باید از این ظرفیت های الهی در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه بهره برده شود، گفت: امروز دشمنان اسلام از ترویج ارزش های اسلامی در جامعه هراسان هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود، توسعه برنامه های فرهنگی در سطح امامزادگان را مهم دانست و تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری بر تبدیل امامزادگان به قطبف فرهنگی تأکید دارند، مسؤولان سازمان اوقاف نیز باید در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند.

آیت الله طبرسی با اشاره به وجود نکات مهم و قابل تامل در بارگاه ملکوتی امامزاده‌ها گفت: این قبور مطهر که اکنون در اوج شکوه قرار دارند دارای نکات عبرت‌آموز فراوانی بوده و جایگاه انسان‌های بزرگوار و متصل به اهل بیت(ع) را در مقایسه با عاقبت ظالمان تاریخ نشان می‌دهد.

وی همچنین وقف را چشمه همیشه جاری در جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: وقف سنت رسول خدا و ائمه‌اطهار (ع) است که در زمان حیات مبارکشان به این امر توجه داشتند. 

امام جمعه ساری، ترویج فرهنگ وقف را نیازمند تبلیغ و فرهنگ‌سازی دانست و با اشاره به این که خیلی از متمکنان و سرمایه‌داران هستند که میتوانند اموال خود را وقف کنند اما از آثار و برکات وقف آگاهی ندارند، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و کارهای تبلیغی آن‌ها را با این سنت اصیل اسلامی و انسانی آشنا کرد.

آیت الله طبرسی احیای موقوفات را سبب رونق و توسعه جامعه و اقتصاد آن عنوان کرد و گفت: احیای موقوفات نیازمند همت و تلاش همگانی به ویژه مدیران و مسؤولان است./950/پ202/ص
ارسال نظرات