۰۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۰۵۵۴۸
شمخانی:

باید با پیروی از ولایت جلوی تهاجم فرهنگی دشمن را گرفت

خبرگزاری رسا ـ شمخانی، وحدت و همبستگی را دژ مستحکمی در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: ما باید با همبستگی بیشتر و حفظ سنگر خود و پیروی از ولایت جلوی تهاجم های دشمنان را گرفته و توطئه های آنان را خنثی سازیم.
امير دريابان علي شمخاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  علی شمخانی، روز گذشته در مراسم گرامیداشت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری دزفول، با اشاره به رشادت های مردم خوزستان به ویژه دزفول در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: مدال خوزستانی ها و دزفول قهرمان را می توان دراوایل جنگ از میان بیانات ارزشمند امام خمینی(ره) دریافت کرد.

وی خاطر نشان کرد: دزفول در دوران دفاع مقدس، مرکز سه قله دژ مقاومت، دژ آرامش و مهد و گهواره پرورش و تولید نیروهای رزمنده و سرباز به صحنه های جنگ بود.

شمخانی در ادامه سخنان خود، با بیان این که دزفول، شهر مقاومت ها و پایداری ها است، گفت: اگر از دزفول به عنوان عقبه آرامش جبهه ها نام می بریم این آرامش برای همه رزمندگان کشورمان بود که وقتی از جبهه های منطقه به این شهر بر می گشتند مردم دزفول بهترین میزبانی را از آنها داشته و در تاریخ آن را به یادگار گذاشتند.

وی در ادامه سخنان خود، با بیان این که باید پشتوانه های خود را زنده نگه داریم، تأکید کرد: آن پشتوانه هایی را که باید زنده نگه داریم یاد و خاطره شهدای غیور ایران زمین است؛ چرا که دشمنان همواره با امپراتوری های عظیم رسانه ای خود در تلاش برای پاک کردن این پشتوانه ها هستند و آن هم با تهاجم فرهنگی که ما باید با همبستگی بیشتر و حفظ سنگر خود و پیروی از ولایت جلوی تهاجم های دشمنان را گرفته و توطئه های آنان را خنثی سازیم.

این فرمانده سال ها جنگ تحمیلی، اظهار داشت: دزفول در اوایل جنگ با این که بارها مورد حملات موشکی دشمن قرار گرفت، یکی از موفق ترین شهرها نسبت به بسیج عمومی نیروها و ترویج روحیه مقاومت و ایثار بوده و بافت اجتماعی و فرهنگ مذهبی، عامل وحدت و همبستگی بی نظیر در میان مردم شهر است که این موضوع دزفول را به پایگاه مقاومتی در مقابل تهاجم های دشمن تبدیل کرده بود.

شمخانی یادآور شد: در سه ماه اول جنگ تبلیغات و اطلاعیه های دشمن بر این بود که دزفول در محاصره است و دزفول را اشغال کرده ایم و ارتباط خوزستان با مرکز کشور قطع شده است اما این آرزویی بود که تا پایان جنگ هرگز به آن نرسید و این از برکت همان وحدت همبستگی بود که همراه به عنوان دژ مستحکم در برابر توطئه های دشمنان بود.

وزیر اسبق دفاع، دزفول را مهد سرداران بزرگی همچون سردار رشید، رئوفی، صبور، آوایی، سوداگر و ... دانست و گفت: در دزفول سرداران بزرگی می زیستند که امروزه باید به الگویی برای جوانان و نوجوانان تبدیل شوند؛ از این رو فعالان عرصه ای فرهنگی باید با برگزاری یادواره های شهدا اقشار و آحاد جامعه را با ویژگی های شهدای غیور خوزستان آشنا کنند.

سردار هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: مردم دزفول در میانه جنگ، نامه ای مبنی بر «به امام بگویید ما مردم دزفول که شهدای بسیار دادیم، هنوز فرزندان بسیاری برای قربانی کردن برای انقلاب و اسلام داریم که تقدیم نماییم»، به امام فرستادند که این مسأله نشان دهنده غیرت مردم خون گرم دزفول نسبت به آب و خاک و کیان ایران اسلامی است.

شمخانی، در پایان سخنان خود، بیان داشت: نام گذاری شهر دزفول به عنوان شهر مقاومت و پایداری، ریشه در عمق اعتقادی مردم دزفول به ولایت دارد که ما باید این فرصت را مغتنم شمرده و در خط ولایت فقیه حرکت کرده و هیچ گاه از این راه منحرف نشویم./9465/پ203/ص
ارسال نظرات