۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۰۵۷۵۵
امام جمعه قم:

برای احیای فریضه امر به معروف باید از کارهای تریبونی و شتاب زده اجتناب کرد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) با تاکید بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خواستار اجتناب از کارهای شتاب زده و تریبونی در این راستا شد.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، امام جمعه قم و تولیت آستانه حضرت معصومه(س) شامگاه یک شنبه در نخستین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر مساجد استان قم که در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانست.

وی تلاش در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ستودنی دانست و تاکید کرد: در راستای احیای این فریضه الهی باید از انجام کارهای تریبونی و شتاب زده اجتناب کرد.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) احیای این فریضه الهی را رسالتی بزرگ خواند و ابرازداشت: با توجه به اینکه این دو فریضه در جامعه مظلوم و مهجورمانده است، باید در راستای احیای آن کارهای علمی و واقعی صورت گیرد.

وی با اشاره به آیات و روایاتی تاکید کرد: وقتی خداوند تبارک و تعالی می فرماید شما بهترین امت هستید، از این باب است که امام و پیشوای شما کسانی مثل حضرت محمد(ص) هستند.

امام جمعه قم در ادامه تاکید کرد: مصادیق بسیار زیبایی از معروفات در جامعه وجود دارد که باید آنها را پاس بداریم و رعایت کنیم.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت برجسته و جایگاه مهم شهر قم اشاره و تاکید کرد: اگر مسؤولان در شهر قم هماهنگ باشند کارها با شتاب و هماهنگی بیشتری انجام خواهد شد.

امام جمعه قم تصریح کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری با نامگذاری هر سال به عنوانی خاص راهبردهای لازم را ترسیم می کنند، اگر مسؤولان استان نیز راهبردهای علمی را تعریف و همه این مسائل را مراعات کنند نتایج و ثمرات بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از این همایش حاکی است حسین صیدی معاون سازمان های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم، با ارائه گزارشی از اقدامات، فعالیت ها و برنامه های این معاونت، بیان داشت: یکی از وظایف ما حمایت قانونی و قضایی از آمران به معروف و نهی از منکر است و اگر برای هر یک از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مسیر کار مشکلی پیش بیاید ما به آن رسیدگی می کنیم.

صیدی با اشاره به وظایف آمرین به معروف تصریح کرد: تذکر لسانی و اعلام گزارش از جمله وظایف آمرین به معروف است.

وی تاکید کرد: آمرین به معروف حق برخورد فیزیکی با مردم را ندارند و باید این مساله را به ضابطین قضایی و نیروی انتظامی واگذار کنند و به تذکر لسانی بسنده نمایند.

صیدی با بیان اینکه بدحجابی به موجب قوانین جمهوری اسلامی جرم است، بیان داشت: برخورد با مجرمان وظیفه دستگاه هایی مشخصی است و آمران به معروف و ناهیان از منکر نمی توانند اقدام به برخورد با خاطیان کنند.

معاون سازمان های اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم با بیان توصیه هایی به آمرین به معروف و ناهیان از منکر ابرازداشت: یکی از مشکلات ما این است که گزارش های خود را مستندسازی نمی کنیم که این مساله باعث بروز مشکلاتی می شود.

وی با بیان اینکه ما با قاطعیت از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می کنیم، ابرازداشت: شما نیز باید نهایت همکاری را با ضابطان و ماموران انتظامی و قضایی را داشته باشند و اطلاعات خود را به موقع و سریع به ما اطلاع دهید./924/پ202/ص
ارسال نظرات