۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۵۸۴۷
استاد خارج فقه حوزه علمیه:

شخصیت‌ها در برابر علم و تقوای امام سر تعظیم فرود می‌آوردند

خبرگزاری رسا ـ استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به پشتیبانی همه‌جانبه مردم از حضرت امام خمینی‌(ره) بر حفظ انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کرد.
امام خميني(ره)


حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین احمدی فقیه یزدی، استاد خارج فقه حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به پشتیبانی همه‌جانبه مردم از حضرت امام خمینی‌(ره) بر حفظ انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کرد.

وی افزود: همگان باید برای حفظ انقلاب اسلامی ایران که یک انقلاب مردمی است تلاش کنند و همان‌طور که یاور امام راحل بودند؛ پشتیبان رهبر معظم انقلاب هم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی فقیه یزدی با بیان این‌که امام خمینی‌(ره) رهبری مجتهد و مرجع تقلید شیعیان جهان بود، گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران وجود رهبری مجتهد و آگاه در راس همه امور است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: رهبری جامع دینی منحصر به حوزه‌های علمیه شیعه است و فردی که از نظر اخلاق، علم و تقوا مقبول علما باشد به این درجه نائل و مردم هم پذیرای او می‌شوند.

وی با بیان این‌که حضرت امام خمینی‌(ره) شخصی مردمی و اجتماعی بود، خاطرنشان کرد: امام راحل در فلسفه، علم کلام، منطق، علم رجال، حدیث، تفسیر قرآن، فقه، اصول و بسیاری از علوم دیگر سرآمد بودند و شخصیت‌ها در برابر علم و تقوای ایشان سر تعظیم فرود می‌آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی فقیه یزدی با اشاره به جنبه مردمی بودن حضرت امام خمینی‌(ره)، ابراز داشت: اگرچه بسیاری از فقها و مراجع در علم همچون امام راحل سرآمد بودند؛ اما این اقبال مردمی و عمومی از امام‌(ره) نمونه ندارد.

وی با بیان این‌که امام خمینی‌(ره) صاحب علم، کمال و فضیلت بودند و اخلاص ایشان سبب همراهی و حمایت همه مردم از انقلاب اسلامی شده بود، گفت: جامعیت امام خمینی‌(ره) نه تنها در ایران، بلکه زبانزد جهانیان است.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام خمینی‌(ره) که به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی سبب‌ساز سرنگونی حکومت پادشاهی دو هزار و پانصد ساله شدند، نه تنها در بین مراجع تقلید، علما، حوزویان و دانشگاهیان محبوب بودند؛ بلکه همه مردم ایران از ایشان پیروی کردند.

وی با بیان این‌که امام خمینی‌(ره) به واسطه اسلام به چنین محبوبیتی رسیدند، ابراز داشت: امام راحل از موقعیت بسیار عالی و مهم در بین مردم برخوردار بودند و چنین موقعیتی در هیچ‌کجای جهان نظیر ندارد. /920/ت302/ع

ارسال نظرات