۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۰۵۹۴۳
آیت‌الله مقتدایی خبر داد؛

شورای سامان‌بخشی تبلیغ در حوزه تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که طرح ستاد اجرایی و هماهنگی در اعزام مبلغ، تنظیم و نهایی شده است، از تشکیل شورای سامان‌بخشی تبلیغ در حوزه خبر داد.
آيت الله مقتدايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه‌های علمیه، امروز در سیزدهمین اجلاس اساتید سطح عالی و خارج حوزه با اشاره به مسؤولیت سنگینی که بر عهده اساتید حوزه علمیه قرار دارد، گفت: این مسؤولیت هر اندازه سنگین‌تر شود، درجه و پاداش معنوی آن هم بالاتر است.
 
وی در ادامه به درجه رفیع و بلند معنوی استادان سطح و خارج حوزه علمیه قم اشاره کرد و با بیان این‌که درجه استادی، کم مقامی نیست، افزود: استادان حوزه علمیه معلمان خیر هستند و آنچه تدریس می‌کنند، خیر کثیر است.
 
آیت‌الله مقتدایی خواستار توجه اساتید به مسؤولیت خود شد و با ضروری خواندن دقت و کوشش آنان در تعلیم و تربیت طلاب، گفت: شما اساتید تربیت طلابی را برعهده دارید که چه بسا ممکن است در آینده یک مرجع تقلید، فقیه، مفسر قرآن، مبلغ دین در داخل و خارج کشور شوند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی‌(ره) به بیان توصیه‌ای از ایشان پرداخت و گفت: در همه اعصار، خصوصاً در عصر حاضر که نقشه‌ها و توطئه‌ها سرعت و قوت گرفته است، قیام برای نظام دادن به حوزه‌ها لازم و ضروری است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه افزود: امام راحل از علما و مدرسان حوزه خواستند تا نگذارند در درس‌هایی که مربوط به فقاهت است و حوزه‌های فقهی و اصولی از طریق مشایخ معظم که تنها راه برای حفظ فقه اسلامی است، منحرف شوند.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای سامان‌دادن، نظم بخشیدن و کیفیت‌دهی به ارتقای علمی و اخلاقی طلاب در حوزه‌های علمیه، از فعالیت شورای عالی حوزه استان‌ها سخن گفت و ابراز داشت: گزارش ماهانه این شورا برای مرکز مدیریت ارسال می‌شود که از فعالیت مناسب آن حکایت دارد.
 
آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که تشکیل شورای عالی حوزه در 27 استان شبه معجزه است، گفت: برنامه‌ریزی برای نظم بخشیدن، هماهنگ‌کردن، ارتقای تحصیلی و پایه‌های علمی و اخلاقی طلاب امر مقدسی است که با تشکیل شورای عالی حوزه‌ استان‌ها به ثمر نشسته است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه همچنین با بیان این‌که تشکیل شورای عالی حوزه یک ساله است تا آسیب‌های آن به درستی شناخته شود، از اساتید سطح عالی و خارج حوزه خواست تا با اعلام نظرات و راهکارهای خود درباره این شوراها، در راستای تقویت این شورا تلاش کنند.
 
وی با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، آن را بسیار پربرکت دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف به بیان سخنانی کارشناسانه و دقیق با مسؤولان حوزه پرداختند که این سخنان می‌تواند منشأ پیشرفت حوزه تا سال‌های آینده شود.
 
آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که مقام معظم رهبری درباره ارتباط هرچه بهتر حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش و وزارت علوم تأکید داشتند، گفت: طرح برنامه‌ریزی، تعامل و تفاهم با وزارت علوم تنظیم شده و تفاهم‌نامه حوزه با آموزش و پرورش نیز به امضا رسیده است.
 
وی به وجود 68 حوزه علمیه سفیران هدایت در سطح کشور اشاره کرد و با بیان این‌که مدت آموزش در این مدارس پنج ساله است و رهبر معظم انقلاب نسبت به آن دغدغه داشتند، گفت: دو سال به مدت تحصیل در مدارس سفیران هدایت اضافه شد تا دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه برطرف شود.
 
مدیر حوزه‌های علمیه تدوین طرح جامع آمایش سرزمینی برای ایجاد حوزه‌های علمیه یا گسترش آن، تهیه طرح راهکارهای فرهنگ‌سازی تهجد در بین طلاب و تنظیم نهایی طرح ستاد اجرایی و هماهنگی در اعزام مبلغ را از دیگر برنامه‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نام برد و از تشکیل شورای سامان‌بخشی تبلیغ در حوزه خبر داد. /920/پ201/ص

ارسال نظرات