۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۰۰۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

تبلیغ چهره به چهره بهترین روش برای ترویج اندیشه‌ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، تبلیغ چهره به چهره را بهترین روش برای ترویج اندیشه اسلامی در جامعه دانست.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار مسؤولان طرح صالحین استان با اشاره به این که دشمنان نظام هر روز با شیوه جدید به جنگ علیه ارزش های دینی ما می آیند، گفت: باید خودمان را در برابر این موج های سهمگین غرب به تقوا و ایمان مجهز کنیم.
 
وی با یان این که دشمنان نظام اسلامی از ابزارهای متفاوتی برای تضعیف ارزش های دینی در جامعه استفاده می کنند، افزود: امروز باید با ارتباط بهتر با نسل جوان آنها را از توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام آگاه سازیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، تبلیغ چهره به چهره را بهترین روش برای ترویج اندیشه های اسلامی در سطح جامعه دانست و بیان داشت: هیچ روشی همانند این نوع تبلیغ کارساز و تأثیرگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با اشاره به این که تبلیغ چهره به چهره از علمای بزرگ شیعه به یادگار مانده است، تصریح کرد: مبلغان به عنوان حافظان سنت اسلام و ائمه اطهار(ع) به شمار می روند و همه تلاش تبلیغی مبلغان باید در جهت ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های قرآنی باشد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که تبلیغ چهره به چهره  یکی از تأثیر‌گذاری ترین نوع تبلیغ در ترویج مبانی اسلامی است، خاطرنشان کرد: ارتباط چهره به چهره تأثیر‌گذاری تبلیغ را دو چندان می کند و تنها بیان مسائل به صورت تئوری در امر تبلیغ دین تأثیرگذاری چندانی ندارد.

امام جمعه رشت با اشاره به این که تبلیغ چهره به چهره سنت تاریخی حوزه‌های علمیه است، گفت: مبلغان نباید با ورود ابزارهای جدید درعرصه تبلیغ نسبت به تبلیغات سنتی حوزه، یعنی خطابه و منبر تریبون بی‌اعتنا باشند و یا نقش آن را حقیر بشمارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تبلیغ چهره به چهره یک روش مفید، کارآمد و مطابق با سنت و الگوی تاریخی تبلیغ حوزه باید مورد توجه قرار گیرد و محفوظ بماند، ادامه داد: امروز حتی مبلغان باید این روش تاریخی را بیشتر تقویت کنند و آن را تکمیل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی افزود: امروز دشمنان اسلام نیز فرقه‌های انحرافی و مورد حمایت غرب را به صورت چهره به چهره در مناطق مورد نظر خود تبلیغ می کنند و این نشان دهنده تأثیرگذاری این نوع تبلیغ است.

امام جمعه رشت با بیان این که مبلغان باید با تشکیل حلقه هایی با حضور نسل جوان پاسخگویی شبهات آنها باشند، ادامه داد: ارتباط سازنده با نسل جوان و جلب اعتماد آنها می تواند زمینه ساز تقویت مبانی دینی در نسل جوان بود.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام به ویژه فرقه‌های ضاله نیز با برقراری ارتباط چهره به چهره به تبلیغ تفکرات انحرافی خود می‌پردازند، تصریح کرد: مبلغان شیعه باید تلاش کنند نسل جوان را اندیشه‌های متعالی و سعادتبخش اسلام بیشتر آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که تفکرات افراطی برخی گروه‌ها نظیر القاعده و سلفی‌ها با مبانی اسلامی ما هیچ‌گونه سنخیتی ندارد، گفت: اصل راه اسلام با معرفت صحیح اسلامی و تعلیمات درست دینی است این در حالی است که این گروه های افراطی با تفکرات انحرافی خود سبب خدشه‌دارشدن ارزش‌های اسلامی شده‌اند./950/پ202/س
ارسال نظرات