۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۶۰۱۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تصمیم گیری درست در برابر فتنه ها منوط به آگاهی از تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی با تأکید بر لزوم حفظ و بررسی ابعاد قیام 15 خرداد گفت: با دانستن وقایع تاریخی می توان آینده را پیش بینی کرد، ملت آگاه از تاریخ خود در رویدادهای جدید می توانند موضع برتر و پیروز را برگزیند.
2/ حجت الاسلام اديب يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه علمیه و مشاور ریاست صداوسیما عصر روز گذشته در سومین روز از سلسله همایش های «روح الله» در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس اظهار داشت: نیمه خرداد پایتخت زمانی و تاریخی انقلاب و فصل نوین خیزش ملت ایران برای اسلام خواهی است.

وی با بیان اینکه اگر تاریخ تکرار نمی شد علم تاریخ کاربردی نمی داشت افزود: با دانستن وقایع تاریخی می توان آینده را پیش بینی کرد، هرکه بر تاریخ مسلط تر باشد در مواجهه با امواج تاریخی موفق تر خواهد بود.

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) ابراز داشت: جهت شناخت و عمل به وظیفه باید از تاریخ اطلاع داشت؛ ملت بیگانه با تاریخ خود آماده پذیرش هر ننگی است در حالی که ملت آگاه در رویدادهای جدید می توانند موضع برتر و پیروز را برگزینند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: از نیرنگ های استکبار در روزگارما این است که جوانان ما را ابتدا با تاریخ خود بیگانه کرده و سپس آنان را علیه تاریخ خود می شوراند و زمینه تغییر هویت آنان را از هویت راستین و اصیل خود به هویت پوشالی و دروغین بیگانه فراهم می کند.

وی ادامه داد: استعمارگران با نشان دادن شمایی از آزادی، ملت ها را آرزومند وشیفته خود کرده و از این طریق، انواع مفاسد را میان ملت ها رواج می دهند که این توطئه امروز نزد ملل مسلمان برملا شده است.

مشاور ریاست صدا و سیما گفت: دشمن همواره نیمه خرداد را حرکتی کمونیستی و وابسته به قدرت های شرق و غرب قلمداد کرده و اصلا به عنوان جرقه ای برای آغازانقلاب روی آن حساب نکرده بود. این درحالی بود که انگیزه های عاشورایی فرآیند اصلی شور و اقتدار مردم را که به دنبال حاکمیت دین و آماده هرگونه فداکاری بودند شکل می داد.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه نیمه خرداد، آفریده اشرف انسان ها و مردم دلباخته حق بود تأکید کرد: باید مراقب باشیم نیمه خرداد در روزگار پیروزی انقلاب مظلوم واقع نشود چرا که کمتر از 22 بهمن نیست.

وی با تأکید بر لزوم حفظ وبررسی ابعاد حماسه نیمه خرداد ادامه داد: 15 خرداد، عاشورا وشناسنامه انقلاب اسلامی است باید با تمام توان در حفظ و زنده نگاه داشتن آن بکوشیم.

این استاد حوزه، توکل، رضا، تسلیم، پرهیز از هرگونه هوای نفس و امادگی برای شهادت را از شاخصه های امام خمینی(ره) دانست و گفت: با اینکه ایشان هرگز در پی مطرح شدن نبود اما امروز شاهدیم که انقلاب اسلامی بی نام او در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان اینکه انقلاب های مردمی منطقه متاثر از تفکر امام راحل(ره) است خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) برجسته ترین عنصری است که در دروان غیبت کبری می شناسیم./930/پ202/ص
ارسال نظرات