۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۶۰۹۷
محقق حوزه علمیه قم:

امام خمینی حکومت دینی را در عصر حاکمیت تفکر سکولاریسم برپاکرد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی بیان داشت: امتیاز امام خمینی نسبت به سایر فقهای اسلامی این است که ایشان ذو ابعاد بودن خود را در مرحله عمل به ظهور و بروز رساند.
امام خميني ره


حجت الاسلام مصطفی جمالی، مدیر موسسه فجر ولایت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امام خمینی(ره) دارای ابعاد گوناگون شخصیتی هستند و شناخت ایشان مستلزم آشنایی با این عرصه های متفاوت است

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) عارف، فیلسوف، رجالی، اصولی و فقیه مسلمی است که البته بعد فقهی ایشان بر سایر ابعاد تقدم دارد.

عضو هیئت علمی فرهنگستان علوم اسلامی بیان داشت: امتیاز امام خمینی(ره) نسبت به سایر فقهای اسلامی این است که وی ذو ابعاد بودن خود را در مرحله عمل به ظهور و بروز رساند و این آرزوی همه فقها بود که اسلام را عملیاتی و وارد جامعه کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) دارای نگاه تمدنی به حکومت است، بیان داشت: امام خمینی در فضایی دین را مطرح کرد که تمدن لیبرال دموکراسی ادعای جهانی شدن داشت و سکولاریسم را به عنوان پایه تفکر خویش مطرح می‌کرد.

محقق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز قیام‌های منطقه ریشه گرفته از اندیشه ناب امام خمینی(ره) و منبعث از تفکر تمدنی وی است، گفت: رهبر انقلاب اسلامی در صدد بود تا تمدنی بر پایه احکام الهی ایجاد کند و پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع جهان به احتزاز درآورد.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: امام خمینی(ره) قائل است که می‌توان بر اساس دین، ساختار علوم را طراحی و اصلاح کرد.

وی بیان داشت: امام خمینی به دلیل نگرش بلند خود، توانی که از فقه و درخواستی که از حوزه های علمیه دارند، بسیار با دیگران متفاوت است.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم بیان داشت: امام خمینی(ره) معتقدند علوم انسانی باید با اندیشه اسلامی با کاربرد بالا تولید شود.

وی اظهار داشت: امام خمینی اعتقاد دارد که باید از نگرش‌های شرقی و غربی خارج شد و با ایستادن بر پای فکر خویش به تولید علم کمرهمت بست.

این محقق حوزه علمیه قم گفت: حوزه‌های علمیه باید معارف دینی را در یک منظومه معرفتی و ناظر به مسائل جامعه، تنظیم کند و گامی عملی در توسعه و ارتقای جامعه بردارد.

وی بیان داشت: ترس دشمنان از انقلاب اسلامی ایران به این دلیل است که امام خمینی دین را در ساحت اجتماعی و در شعاع تمدنی مطرح کرد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات