۱۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۲۳۷
امام جمعه شبستر:

امام راحل در مقابله با جریان‌های انحرافی مصلحت اندیش نبود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: امام راحل در مقابله با جریان‌های انحرافی که درصدد مصادره انقلاب به نام خود بودند، مصلحت‌اندیش نبود.
امام خميني
حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سیره عملی امام راحل در مدیریت داخلی و خارجی و مقابله با انحراف‌های پس از انقلاب اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی جریان‌ها و گروه‌های مختلفی درصدد مصادره این حرکت مردمی به نام خود بودند که امام راحل با جدیت با آنان مقابله کرد.

وی با بیان این‌که امام راحل در مقابله با جریانات انحرافی مصلحت اندیش نیود، افزود: امام راحل همواره با تاکید بر اینکه انقلاب متعلق به مردم بوده و ملت ولی نعمت مسؤولان و دولتمردان هستند، بر خدمتگزاری و تبعیت از قانون تاکید می کردند.

امام جمعه شبستر ادامه داد: تاکید مکرر امام راحل بر قانون مداری و قانون گرایی نشان از اوج مدیریت و درایت ایشان داشت و بسیاری از شائبه‌هایی که ولایت فقیه را همردیف دیکتاتوری قلمداد می کرد، را از بین برد.

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که امام خمینی(ره) اصل ولایت فقیه را که یکی از مهم‌ترین مسائل مورد تاکید اسلام بوده، را احیا کرد، اظهار داشت: امروز پس از 32 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اهمیت و نقش ارزنده ولایت فقیه در نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست، امری که دشمنان نظام نیز به آن معترف هستند.

وی با بیان این‌که حضرت امام خمینی(ره) هویت از دست رفته مسلمانان را احیا کرد، افزود: محور قرار گرفتن اسلام با حضور و مشارکت مردم، جدا نبودن سیاست از دیانت، حمایت از مستضعفان، وحدت امت اسلامی و عدالت‌خواهی از دیگر انگیزه‌های امام خمینی‌(ره) برای تشکیل حکومت اسلامی بود.

امام جمعه شبستر قیام خونین 15 خرداد سال 42 را نطقه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: حادثه 15 خرداد واقعه‌ای بود که طی آن مردم برای دفاع از ولایت و مرجعیت بپا خاستند و در برابر گلوله دشمن ایستادند.

حجت الاسلام محمدزاده با تاکید بر تحلیل ابعاد ناشناخته قیام 15 خرداد گفت: 15 خرداد تجلی پیوند عاطفی روحانیت و مردم بود، امری که دشمنان اسلام چندان خشنود به بیان آن نیستند.

وی در ادامه ولایت مداری را لازمه تداوم راه و آرمان امام راحل و شهدای قیام 15 خرداد دانست و ادامه داد: عبور از بحران‌ها و فتنه‌ها به مدیریت ولی فقیه ممکن شده از این رو در همه حال باید با تبعیت محض از رهبری، قدرشناس نعمت ولایت بود./935/ت302/س
ارسال نظرات