۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۶۲۴۲
امام جمعه موقت ساری:

بیداری اسلامی در خاورمیانه محدود نخواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری، بیداری اسلامی در خاورمیانه را تنها گوشه ای از تأثیرات انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز گفتمان امام راحل و انقلاب در دنیا الگویی برای همه ملت ها قرار گرفته است.
امام جمعه موقت ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران، عصر روز گذشته در جلسه شورای اداری بخش مرزن آباد شهرستان چالوس که به منظور معرفی نخستین امام جمعه این بخش صورت گرفت، با گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد، گفت: امام راحل با رهبری یک نهضت عظیم اسلامی یک حکومت دیکتاتور و فاسد را سرنگون کرد و حکومتی اسلامی برپایه ارزش های ناب الهی را در ایران پایه گذاری کرد.

وی، عزت و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون زحمات امام خمینی‌(ره) دانست و خطرنشان کرد: امام راحل ارزش‌های اسلامی را که سال‌ها در کتاب‌ها وخانه محبوس بود را دوباره به صحنه جامعه آورد و آن را احیا کرد و این بزرگ‌ترین خدمت امام راحل به ملت‌های مسلمان است.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران همه معادلات بین المللی دنیا را بر هم زد، تصریح کرد: استکبار جهانی قبل از پیروزی انقلاب تنها به دنبال تأمین منافع خود در منطقه بود، اما امام راحل با پایه‌گذاری یک حکومت دینی و ظلم‌ستیز برنامه‌های غرب در منطقه را با مشکل روبه رو کرد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی امروز به عنوان الگویی برای کشورهای مسلمان جهان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که امروز در خاورمیانه شاهد آن هستیم تنها بخشی از تأثیرات این انقلاب عظیم است.

وی با اشاره به این که بیداری امروز خاورمیانه تنها در این منطقه محدود نخواهند ماند، ادامه داد: به زودی بیداری اسلامی همه جهان را فرا خواهد گرفت و این مسأله امروز دشمنان اسلام را هراسان کرده است.

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود، نماز جمعه را یکی از رویش های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نماز جمعه بهترین پایگاه برای وحدت و همدلی مردم و نیز خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که در حال حاضر 700 تریبون نماز جمعه در سراسر کشور فعال است، بیان داشت: در مازندران نیز 32 خطیب جمعه هر هفته این نماز پرفیض را در شهرهای مختلف استان اقامه می کنند.

وی با تأکید برحمایت از برپایی نماز جمعه، گفت: امروز حمایت از برپایی این نماز عبادی و سیاسی سبب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که هیچ گاه نباید سنگر نماز جمعه را خالی کنیم، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی ازهمان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند، اما همواره با حضور گسترده مردم شکست خوردند.

وی با بیان این که ائمه جمعه وابسته به جریان خاصی نیستند، بلکه پدر معنوی یک منطقه و شهرستان هستند، تصریح کرد: اگر حرف و عمل ائمه جمعه یکی نباید به یقین مردم زیر چتر او قرار نخواهند گرفت.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که همه رسانه های دنیا هر هفته به خطبه های نماز جمعه نگاه می کنند؛ گفت: اهمیت نماز جمعه در نظام اسلامی بسیار بالا است و نباید آن را سبک بشماریم، بلکه باید همه توان خود را در جهت تقویت آن بکار گیریم.

حجت الاسلام قاسمی همچنین با تأکید برفراهم کردن حضور بیشتر نسل جوان در صفوف نماز جمعه، تصریح کرد: دشمنان نظام تلاش می کنند تا نسل جوان ما را نسبت به این جایگاه دینی و سیاسی دور کنند و این هنر مسؤولان برگزاری نماز جمعه است که با ارتباط بیشتر با جوانان آنها را به شرکت درنمازجمعه تشویق کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات