۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۲۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

ولایت فقیه روح و هویت انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، ولایت فقیه را روح و هویت انقلاب اسلامی دانست و گفت: این نظریه، تنها یک نظریه سیاسی و فقهی در کنار دیگر نظریه‌ها نیست، بلکه جوهره نظام اسلامی و محور قانون اساسی است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
حجت الاسلام علی اکبر حاجی عزیزخانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل، ولایت فقیه را بزرگ‌ترین میراث امام راحل دانست و گفت: رکن اصلی اندیشه حضرت امام خمینی‌(ره) مساله ولایت فقیه است.

وی با تأکید براین که شناساندن درست و روشن اندیشه حضرت امام، درباره ولایت فقیه  ضروری است، افزود: تبیین این مسأله سبب می شود آحاد جامعه اسلامی به ویژه پیروان راستین اندیشه ولایت وظیفه خود را بدانند و کسانی که برآنند آن را درست بشناسند، راه یابند و آنان که کژ راهه می روند شناخته شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، ولایت فقیه را روح و هویت انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که این نظریه، تنها یک نظریه سیاسی و فقهی در کنار دیگر نظریه‌ها نیست، بلکه جوهره نظام اسلامی و محور قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: امروز مشروعیت قوای سه گانه بستگی به ولایت فقیه دارد.

حجت الاسلام عزیزخانی با اشاره به این که امام راحل، با تکیه بر همین اصل بلند و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران، نظام شاهنشاهی را واژگون و جمهوری اسلامی را بنیان نهادند، تصریح کرد: تئوری ولایت فقیه یک اصلِ ناب و ریشه‌دار اسلامی است که امام خمینی(ره) در زمان حیات خود آن را در نظام اسلامی هویت بخشید.

وی با بیان این که عده‌ای از همان روز‌های ابتدایی پیروزی انقلاب و مطرح‌شدن تئوری ولایت فقیه تلاش می‌ورزیدند حکومت مبتنی بر ولایت فقیه را دیکتاتوری و استبدادی جلوه دهند، خاطرنشان کرد: اما  امام خمینی(ره) در آن شرایط خاص در برابر آن موج گسترده تبلیغی دشمن، به روشنگری پرداخت و جایگاه این اصل مهم را برای آحاد جامعه تبیین کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که نظریه ولایت مطلقه فقیه، نظریه جدیدی نیست که از سوی امام خمینی(ره) مطرح شده باشد، بلکه بسیاری از فقهای شیعه، به این دیدگاه باور داشته اند، گفت: این نشان دهنده جایگاه مسأله ولایت در تاریخ اسلام است.

حجت الاسلام عزیزخانی با بیان این که پیام‌ها، نوشته ها و سخنرانی ها امام خمینی(ره) همگی نشانگر اهمیت جایگاه ولایت فقیه دارد، ادامه داد: امام راحل درباره اهمیت نظرات فقیه و ولایت فقیه می‌فرماید‌ که من به همه ملت، به همه قوای انتظامی اطمینان می‌دهم که امر دولت اسلامی اگر با نظرات فقیه و ولایت فقیه باشد آسیب بر این مملکت وارد نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان این که خیزش های کنونی در جهان اسلام مرهون اندیشه‌های تابناک امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: همان‌گونه که امام خمینی‌(ره) فرمودند انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود و امروز شاهدیم نور انقلاب اسلامی ایران به همه نقاط جهان تابیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: امام خمینی‌(ره) یک مجتهد، فقیه، فیلسوف، عارف به همه معنا و یک سیاستمدار برجسته ای بود که سیاست ایشان برگرفته از قرآن، سیره و شریعت نبوی بود که حرکتی عظیمی را در سراسر دنیا به وجود آورد.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی افزود: حرکت انقلاب امام خمینی(ره) تنها مختص ایران نبود بلکه روح تازه ای به ملت‌های مستضعف بخشید و به آنان ثابت کرد که آنان نیز حق اداره جهان را دارند و امروز شاهدیم این خروش هنوز هم ادامه دارد و به منطقه خاورمیانه و حتی کشورهای اروپایی نیز دیده می شود.

وی خاطرنشان کرد: احیای دین ناب اسلام از اهداف اساسی امام خمینی(ره) بود، بنابرین امروز بر همه مسلمانان به ویژه ملت ایران اسلامی پیروی از افکار امام راحل واجب است تا در راستای تحقق منویات و اهداف والای ایشان گام بردارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید براین که آحاد جامعه اسلامی باید برای حفظ آرمان‌های امام راحل تلاش کنند و رهرو خون شهیدان انقلاب اسلامی باشند، ادامه داد: همه باید از آرمان های بزرگ امام راحل مانند توجه به مستضعفین، استکبارستیزی، اتحاد و انسجام امت اسلامی، وحدت مسلمانان توجه به مسائل اصلی و اساسی، توجه به اصول و چهارچوب های اساسی نظام مانند اصول مترقی قانون اساسی و تبعیت از رهبری حراست کنند./950/ت302/س
ارسال نظرات