۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۰۶۳۶۷
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری:

دین‌ستیزی مهم‌ترین هدف عرفان‌های انحرافی و نوظهور است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، دین‌ستیزی را مهم‌ترین هدف عرفان‌های انحرافی و نوظهور دانست و گفت: این اندیشه های انحرافی ساخته و پرداخته افکار شیطانی دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف ارزش های دینی است.
رييس اداره تبليغات اسلامي ساري
حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با اشاره به گسترش روز افزون عرفان‌های کاذب و نوظهور در سطح جامعه، دین ستیزی را مهم‌ترین هدف این عرفان های انحرافی دانست و گفت: این اندیشه های انحرافی ساخته و پرداخته افکار شیطانی دشمنان نظام اسلامی برای تضعیف ارزش های دینی است.

وی، فرقه های ضاله و عرفان های نوظهور را خطر بزرگی برای رشد اندیشه های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این عرفان های کاذب تلاش می کنند هویت دینی نسل جوان را از بین ببرند و افکار آنها را نسبت به اندیشه های غربی سوق دهند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که امروز دشمنان نظام تنها به دنبال ضربه زدن به مبانی دینی جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امروز فرقه های ضاله که از سوی نظام سلطه حمایت می شوند با شیوه های تبلیغاتی گسترده تلاش می کنند ارزش های اسلامی در جامعه ما را کمرنگ کنند.

وی با بیان این که عرفان، نوری است که از طرف خداوند در دل انسان ایجاد می شود و تنها با خلوص نیت و تقوی بدست می آید، تصریح کرد: جوانان بهترین فرصت را برای نزدیکی و تقرب به خداوند متعال دارند و با تقوی و ایمان به آخرت می توانند دل های خود را به خداوند نزدیک کنند و نباید فریب برخی انسان های حیله گر را بخورند. 

رییس اداره تبلیغات اسلامب ساری با اشاره به این که در عرفان های نوظهور، هدف رسیدن به آرامش است و براین اساس انسان می تواند خدا را هر طور که دوست دارد، تصور کند، افزود: این در حالی است که در اندیشه های دینی اسلامی، خدا وجود محض است که فیض وجود می دهد و انسان وجود اعتباری است و چنانچه این افاضه قطع شود انسان هیچ معنایی ندارد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که در عرفان اصیل اسلامی هدف، قرب الهی است که از راه عمل به شریعت مبین اسلام حاصل می‌شود، ادامه داد: با بررسی کوتاه نسبت به عرفان‌‌های نوظهور در خواهیم یافت که این عرفان های ساختگی فاقد این ملاک های مهم هستند. 

وی با بیان این که جوانان ما پاک و متدین هستند و فریب فرقه‌های انحرافی و عرفان کاذب برای فرصت طلبان را نخواهند خورد، بیان داشت: دشمنان برای تضعیف ایمان دینی مردم ایران تلاش می کنند و باید با شناخت این انحرافات در مقابل توطئه های دشمنان پلید نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستیم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری با تأکید بر این که عرفان حقیقی با عبادت و نزدیکی به خداوند متعال حاصل می‌شود، تصریح کرد: اگر بتوانیم هر چه بیشتر خود را به خداوند نزدیک تر کنیم به یقین بیشتر می توانیم از آن عرفان متعالی اسلامی بهره گیریم.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که امروز نسل جوان جامعه ما نیازمند شناخت بیشتر به نسبت به اندیشه های اسلامی است، گفت: تا زمانی که جوانان ما با عرفان حقیقی آشنا نشوند، گرایش آنها به اندیشه های دروغین عرفان های نوظهور بیشتر خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری با اشاره به این که گرایش نسل جوان به عرفان های نوظهور آنها را به طور کامل از دین و احکام اسلامی بیگانه خواهد کرد، ادامه داد: متولیان دینی و فرهنگی کشور باید برای جلوگیری از گرایش نسل جوان به این افکار انحرافی طرح و برنامه ای مناسب تدوین کنند.

وی، تقویت مباحث آموزشی را تنها راه شناساندن افکار شیطانی عرفان های نوظهور به نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: امروز این اندیشه های انحرافی با مدل های مختلف و جذاب جوانان ما را احاطه کرده اند و هر روز افکار بسیاری از نسل جوان جامعه اسلامی را به سوی خود می کشانند./950/ت302/س
ارسال نظرات