۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۶۰۲
رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور:

انقلاب اسلامی همدلی را برای ملت‌های مسلمان به ارمغان آورد

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، ایران اسلامی را نماد عینی وحدت بین امت اسلامی و بنیانگذار تقریب مذاهب اسلامی در جهان دانست و گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران وحدت و همدلی را برای ملت‌های مسلمان به ارمغان آورد.
رييس مرکز بزرگ اسلامي شمال کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام ابوالفضل عامری، رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که دشمنان اسلام تنها به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی هستند، گفت: امروز وحدت و همدلی مهم ترین نیاز مسلمانان به منظور خنثی شدن توطئه های دشمنان است.

وی با اشاره به این که ‌‌امام ‌خمینی(ره) در ابتدای انقلاب شعارهایی را طرح کرد که اختصاص به یک قوم نداشت و مخاطب آن همه مردم با هر مذهب و قومی بود، افزود: بر همین اساس مأموریت مرکز بزرگ اسلامی نشأت گرفته از پیام امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

حجت الاسلام عامری تصریح کرد: وحدت کلمه موضوعی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید ویژه دارند و برهمین اساس معتقدیم تا وحدت ملی ایجاد نشود، منافع ملی هم تأمین نمی‌شود.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور‌ از استان گلستان به عنوان نمونه بارز وحدت شیعه و سنی نام برد و بیان داشت: استان گلستان در بحث وحدت و تقریب زبانزد کشور است و در این استان شیعه و سنی در کمال دوستی و برادری با یکدیگر زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام عامری خاطرنشان کرد: در عصر کنونی که دشمنان نظام وحدت کشور را نشانه گرفته‌اند، فتواها و نقطه نطراتی که از سوی علمای شیعه و سنی صادر می‌شود، باید در راستای تحکیم وحدت و همگرایی باشد و از تعصبات افراطی دوری کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در ادامه سخنان خود، انقلاب اسلامی ایران احیا‌گر نقش حوزه و روحانیت دانست و تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدارس علمیه از رونق چندانی برخوردار نبودند؛ اما در سه دهه اخیر اقدامات بسیار مناسبی در جهت تقویت مدارس علمیه صورت گرفته است.

حجت الاسلام عامری، ایران اسلامی را نماد عینی وحدت بین مسلمین و بنیانگذار تقریب مذاهب اسلامی در جهان دانست و تصریح کرد: نظام سلطه بیش از سه دهه است که با هر ترفندی تلاش می‌کند مانع از رشد و بالندگی این نظام الهی شود.

رییس مرکز اسلامی شمال کشور با تأکید براین که وحدت بین شیعه و سنی فراتر از یک شعار است، خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از استان‌های کشور برادران شیعه و سنی در کمال وحدت و برادری در کنار هم زندگی می‌کنند و این نشان دهنده نهایت برادری میان امت پیامبر(ص) است.

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی همیشه از وحدت و همدلی ملت ایران هراسان بودند، تصریح کرد: آنها همبستگی این ملت را عامل خنثی‌شدن همه نقشه‌های خود می دانند و به همین دلیل همه سرمایه‌گذاری غرب در سه دهه اخیر در جهت ایجاد تفرقه در مناطق مختلف کشور خلاصه شده است.

حجت الاسلام عامری در ادامه سخنان خود گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دین از حاشیه به متن جامعه ظهور پیدا کرد و همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی در سطح جهان متبلور شد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام در جهت ایجاد اختلاف و شبهه بین مسلمین تاکید کرد: علما و روحانیان باید با تجهیز علمی و فکری پاسخگوی شبهات ایجاد شده باشند و در جهت تقریب مذاهب اسلامی تلاش کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تصریح کرد: ایران اسلامی، نماد عینی وحدت بین مسلمین و بنیانگذار تقریب مذاهب اسلامی در جهان است و نظام سلطه بیش از سه دهه است که با هر ترفندی تلاش می کند مانع از رشد و بالندگی این نظام الهی شود.

وی یادآور شد: در عصر کنونی که دشمنان نظام وحدت کشور را نشانه گرفته‌اند، فتواها و نقطه نظراتی که از سوی علمای شیعه و سنی صادر می‌شود، باید در راستای تحکیم وحدت و همگرایی باشد و از تعصبات افراطی دوری کنند.

رییس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: انقلاب‌های متعددی در سطح جهان به وقوع پیوسته ولی هیچ یک به مانند انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سطح بین‌الملل تأثیر شگرف بر جای نگذاشته است.

وی، ماهیت دینی و مردمی انقلاب اسلامی ایران را وجه تمایز اصلی این انقلاب با سایر انقلاب‌ها عنوان کرد و افزود: حرکت مردم ایران به رهبری حضرت امام (ره) برگرفته از نهضت رسول گرامی اسلام (ص) بوده و ماهیت دینی و فطری داشت.

حجت الاسلام عامری به تلاش گسترده دشمنان نظام برای تضعیف جایگاه ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل هم اشاره کرد و گفت: هرگاه توطئه‌ای از سوی دشمن طراحی شد، با حرکت خودجوش مردمی به عقب رانده شد./950/پ202/س

ارسال نظرات