۲۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۹۵۶
رییس ستاد اعتکاف قم خبر داد:

75 درصد معتکفان قمی را جوانان تشکیل می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ مراسم معنوی اعتکاف در شهر مقدس قم با حضور یازده هزار نفر از اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان در فضایی معنوی آغاز شد.
دعا، نيايش، اعتکاف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن ایام البیض و سالروز میلاد مسعود و با برکت امام علی(ع) مراسم معنوی اعتکاف در شهر مقدس قم در فضایی کاملا معنوی و آکنده از عشق و علاقه جوانان در مساجد مختلف این شهر مذهبی آغاز شد.

بر اساس این گزارش در آیین افتتاحیه این مراسم معنوی که در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد، آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه نماز صبح را به جماعت اقامه و سپس در جمع معتکفان این مسجد سخنرانی کرد.

مدیر حوزه های علمیه، با اشاره به استقبال فوق العاده مردم به ویژه نسل جوان از مراسم معنوی اعتکاف، رشد اعتکاف را از جمله برکات انقلاب اسلامی ایران دانست و توصیه هایی به معتکفان ارائه کرد و از آنها خواست برای پیروزی نهایی ملت بحرین دست به دعا بردارند و از این سه روز با فضیلت حداکثر استفاده را در جهت تهذیب نفس و انس با خدا ببرند.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای رییس ستاد اعتکاف قم نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران، از حضور بیش از 11 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.

وی با بیان اینکه این تعداد در هجده مسجد قم معکتف شده‌اند، گفت: نیمی از معتکفان مرد و نیمی دیگر نیز خواهران هستند و 75 درصد معتفکان را نیز جوانان تشکیل می‌دهند.

حجت الاسلام تکیه ای در ادامه از برگزای حلقه‌های معرفتی در موضوعات اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی، سیاسی در زمان برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: تعداد 250 نفر از طلاب خارجی از 90 ملیت نیز در مسجد اعظم قم معتکف شده‌اند. /924/

ارسال نظرات