۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۰۵۴

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ اجرا ی طرح قرآنی 1445 در خوزستان، برگزاری نخستین همایش شعرخوانی ماه غریبستان، برپایی طرح شکوفه‌های قرآنی در سوسنگرد، تشکیل جلسات تفسیر قرآن در اهواز، عناوین اخبار کوتاه از استان خوزستان است.
خبرگزاري رسا دفتر خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اجرا ی طرح قرآنی 1445 در خوزستان، برگزاری نخستین همایش شعرخوانی ماه غریبستان، برپایی طرح شکوفه‌های قرآنی در سوسنگرد، تشکیل جلسات تفسیر قرآن در اهواز، عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

طرح قرآنی 1445 در خوزستان اجرا می‌شود

سید شاکر موسوی، مسئول قرآنی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار کرد: طرح قرآنی 1445 با محوریت آموزش سوره انفال از ششم تیرماه در 23شهرستان استان آغاز و تا 10 مردادماه ادامه خواهد یافت.

مسئول قرآنی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان این‌که نام‌نویسی در طرح قرآنی 1445 در استان خوزستان از 25 تیرماه آغاز شده است و تا 5 مردادماه ادامه دارد، اظهار کرد: عموم علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی به دبیرخانه مساجد ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی، با اشاره به چگونگی برگزاری این طرح خاطرنشان کرد: طرح 1445 در 15 جلسه آموزشی در رشته‌های حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن‌کریم به‌صورت حضوری اجرا و پس از آن قبول‌شدگان برای شرکت در قرعه‌کشی به شبکه قرآن معرفی خواهند

موسوی گفت: همچنین به قبول‌شدگان طرح گواهی پایان دوره از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعطا می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان با بیان این طرح قرآنی 1445 خوزستان با نظارت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اجرا می‌شود اذعان داشت: سال گذشته در طرح قرآنی 1444 در خوزستان یک‌هزار و 500 نفر شرکت کردند.

نخستین همایش شعرخوانی ماه غریبستان برگزار شد

همایش ادبی ماه غریبستان با حضور مردم و علاقمندان به ادبیات و برخی از شاعران استان خوزستان در شهرستان شوشتر برگزار شد.

در همایش ادبی ماه غریبستان که با حضور پرشور مردم، مسئولین و علاقمندان به ادبیات و شاعران شهرهای شوشتر، اهواز، گتوند برگزار شد، شاعران آیینی شوشتر و شهرهای مذکور آخرین سروده های خود را در مدح و منقبت امام علی (ع) قرائت نمودند.

از دیگر برنامه های این همایش می توان به سخنرانی عیسی سجادی از پیشکسوتان عرصه ی ادب و هنر شوشتر و مولف بیش از ده عنوان کتاب در زمینه های شعر و پژوهش، مولودی خوانی توسط آقای بزازیان اشاره کرد.

نخستین همایش شعرخوانی ماه غریبستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن ادبی اندیشه، کانون بسیج هنرمندان شوشتر و مشارکت حوزه هنری استان خوزستان در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر برگزار گردید.

طرح شکوفه‌های قرآنی در سوسنگرد اجرا می‌شود

طرح تابستانه شکوفه‌های قرآنی ویژه کودکان و نونهالان در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم ‌النور سوسنگرد اجرا خواهد شد.

عبدالامام حمادی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم ‌النور شهرستان سوسنگرد، از اجرای طرح شکوفه‌های قرآنی ویژه کودکان و نونهالان رده سنی 3 تا 6 ساله در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت تسنیم ‌النور خبر داد.

وی تصریح کرد: نام‌نویسی طرح شکوفه‌های قرآنی از اول خردادماه شروع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا آخر این ماه برای نام‌ نویسی اقدام کنند.

حمادی گفت: موضوعات این طرح شامل آموزش و حفظ قرآن کریم، سرودها و آواهای دینی، نقاشی و بازی‌های کودکان،‌ پخش فیلم و انیمیشن‌های آموزشی، بازدیدهای علمی و سرگرمی‌های فکری و ... است که از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود.

جلسات تفسیر قرآن در اهواز تشکیل می‌شود


جلسات تفسیر موضوعی قرآن‌کریم ویژه معلمان با حضور آیت‌الله محسن حیدری در شهرستان اهواز روزهای شنبه به صورت یک هفته در میان ساعت 9:30 صبح برگزار می‌شود

گفتنی است سلسله جلسات تفسیر ویژه معلمان استان خوزستان از سال 83 آغاز شده و به تفسیر موضوعی قرآن اختصاص دارد که تاکنون موضوعات، امامت و ولایت در قرآن و مهدویت در قرآن در این جلسات بررسی شده است./9464پ202/س

ارسال نظرات