۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۱۴۴
آیت الله طبرسی:

تربیت اسلامی در آموزش و پرورش به دور از مسائل حاشیه‌ای پی‌گیری شود

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری گفت: متأسفانه در مقعطی عده ای در تلاش بودند تا بدنه آموزش و پرورش را با مسائل سیاسی گره زنند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای هیأت رییسه مجلس دانش‌آموزی کشور با اشاره به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت د رنظام اسلامی، گفت: سیستم آموزشی در نظام اسلامی بای بر مبنای دین محوری و دانایی محوری پایه‌گذاری شود.

وی، دستگاه تعلیم و تربیت در هر کشوری را رکن اساسی و اصلی آن کشور دانست و با بیان این که کشورهای پیشرفته از نظام آموزشی مناسبی برخوردار بودند، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال جامعه ای ایده آل و سالم هستیم باید ساختار آموزش و پرورش ما نیز مناسب باشد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که استعداد نهفته در آموزش و پرورش باید شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: امروز پرورش و تربیت نسل های آینده این کشور بر عهده دستگاه تعلیم و تربیت است و این مسأله بسیار حائر اهمیتی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود سیاسی‌شدن دستگاه تعلیم و تربیت را یک آفت بزرگ در کشور دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش باید از مسائل سیاسی دورنگه داشته شود، چون در غیر این صورت مشکلات بسیاری در مسیر تربیت نیروهای خلاق و مستعد درکشور به وجود خواهد آمد وتعلیم و تربیت در حاشیه قرار می گیرد.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که متأسفانه در مقعطی عده ای در تلاش بودند تا بدنه آموزش و پرورش را با مسائل سیاسی گره زنند، گفت: آن گروه ها می خواستند با ورود مباحث سیاسی به این دستگاه مهم آموزشی کشور آن را از رسالت اصلی خود دور کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که اصل و ریشه آموزش و پرورش باید اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم خارج از این قاعده حرکت کنیم، دستگاه تعلیم و تربیت ما رویکرد غربی به خود خواهد گرفت.

امام جمعه ساری با اشاره به این که قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دستگاه تعلیم و تربیت در کشور رویکردی کاملاً غربی داشت، تصریح کرد: خوشبختانه پیروزی انقلاب سبب یک تحول عظیم در بنیان‌های کشور شد و اندیشه دینی در سطوح مختلف این نظام آموزشی مهم نهادینه شد.

وی، حمایت و تقویت آموزش و پرورش را مهم‌ارزیابی کرد و گفت: اگر به دنبال یک جامعه پویا و سرزنده هستیم باید پایه‌های دستگاه تعلیم و تربیت در کشور تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود، مجلس دانش آموزی را نماد حضور نسل جوان در عرصه تصمیم گیری دانست و خاطرنشان کرد: این مجلس می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه آموزشی کشور را مرتفع کند.

آیت الله طبرسی با تأکید بر تقویت این مجلس از سوی مسؤولان کشور، بیان داشت: امروز همه مدیران کشور باید زیرساخت‌های لازم را برای رشد و شکوفایی نسل جوان فراهم کنند و مجلس دانش‌آموزی می‌تواند زمینه‌ساز این مسأله مهم باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات