۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۱۴۶

«رشد روح و رابطه آن با شخصیت» در جلسه کرسی روانشناسی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ در هفدهین جلسه کرسی روانشناسی و تعلیم و تربیت، طرح‌نامه «رشد روح و رابطه آن با شخصیت» مورد بررسی قرار گرفت.
جلسه كرسي نقد و نظريه پردازي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه هیات حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقدو مناظره؛ خانم دانشور، کارشناس کرسی روانشناسی و تعلیم و تربیت با اعلام این خبر گفت: هفدهمین نشست کرسی علمی روان شناسی و تعلیم و تربیت در محل دبیرخانه هیأت به ریاست دکتر غلامعلی افروز و با حضور آقایان دکتر حری، شکرکن، بهرنگی، ایمانی، ساجدی نیا و خانم دکتر نوابی نژاد و دکتر هاتفی، معاون علمی دبیرخانه هیأت برگزار شد.

در بخش اول جلسه دکتر افروز با اشاره به مصوبه شورای علمی، تصریح کرد: طبق این مصوبه اعضایی که بیش از سه جلسه غیبت داشته باشند، از عضویت در کرسی حذف خواهند شد.

ریبس کرسی در بخش بعدی جلسه از دکتر هاتفی، معاون علمی دبیرخانه درخواست کرد تا در راستای هماهنگی بیشتر کرسی با تحولات دبیرخانه، گزارشات لازم و اخبار مربوط را جهت اطلاع اعضا ارائه کند.

دکتر هاتفی در خصوص اخبار و رویدادهای کلی دبیرخانه به ویژه حضور موفقیت آمیز دبیرخانه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب توضیح داد و گفت: دبیرخانه در این نمایشگاه با برگزاری شش پیش‌اجلاسیه و اجلاسیه، چهار نشست نقد طرحنامه های موفق و پنج مناظره حضور فعالی را به نمایش گذاشت و مقرر است در نمایشگاه آتی بین المللی قرآن کریم نیز طی ماه رمضان برنامه هایی را در این قالب‌ها تدوین و اجرا کند.

معاون علمی دبیرخانه در ادامه تصریح کرد: طبق مصوبات اخیر شورای علمی دبیرخانه، بر لزوم شرکت منظم اعضا در جلسات کرسی ها و جدیت در بررسی و ارزیابی طرحنامه تاکید شده و ضمنا از کرسی‌ها انتظار می رود در راستای شناسایی نخبگان و طرحنامه های نوآور فعالیت جدی‌تر داشته باشند.

هاتفی در پایان تاکید کرد: الان الحمدلله کار دبیرخانه کاملا هموار شده و اخیرا طی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روسای هشت دانشگاه بزرگ کشور به ترکیب اعضای هیأت افزوده شدند و این نشانگر شکل‌گیری نوعی آگاهی به پیشرفت های هیأت و نیز ضرورت تقویت این فرایند است.

معاون علمی دبیرخانه در راستای توجیه اعضای کرسی نسبت به وضعیت دیگر کرسی ها به شکل‌گیری چند کرسی جدیدالتاسیس در دبیرخانه اشاره کرد و گفت: جلسات هیأت و شورای علمی به صورت منظم برگزار می شوند و در کنار آن علاوه بر کرسی های موجود، کرسی های جدیدی نیز در حال شکل گیری است؛ از جمله کرسی فرهنگ و تمدن، کرسی فلسفه، فقه و اخلاق پزشکی، کرسی الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت،کرسی فلسفه علوم و کرسی دیگری تحت عنوان کرسی نقد و مناظره نیز اخیراً طی مصوبه هیأت به ترکیب کرسی های دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌ها افزوده شدند.

هاتفی همچنین از تصمیم دبیرخانه برای هماهنگی های بیشتر میان کرسی ها و انتقال تجربیات آنها به یکدیگر خبر داد و افزود: از این به بعد مصوبات، گزارشات منظم و نیز اخبار کلی دبیرخانه و کرسی ها توسط معاون علمی و یا کارشناس کرسی به صورت مکتوب یا شفاهی در اختیار اعضای کرسی‌ها قرار خواهد گرفت تا همه کرسی ها از یک وحدت رویه منسجم برخوردار شوند. از جمله در ارتباط با مصوبات کرسی ها در خصوص طرحنامه ها و دیگر مصوبات در شورای علمی تأکید شده است این مصوبات حتما با تدوین و امضای دبیر و رئیس به معاونت علمی دبیرخانه ابلاغ شود و دبیرخانه در انعکاس نظرات کرسی و داوران اجلاسیه ها هیچ دخل و تصرفی به عمل نیاورد.

وی ادامه داد: از این رو بایسته است خود کرسی نسبت به نحوه تنظیم مفاد مصوبات خود تدقیق لازم را به عمل آورد.

در ادامه جلسه اعضای کرسی در خصوص یک طرحنامه با عنوان «رشد روح و رابطه آن با شخصیت» به بحث و بررسی ارزیابانه پرداختند و در یک جمع‌بندی طرحنامه فاقد نوآوری و شرایط لازم برای برگزاری اجلاسیه تشخیص داده شد.

همچنین در این جلسه در خصوص اصلاح فرم طرحنامه مصوب دبیرخانه بررسی نهایی صورت گرفت و مقرر شد متن نهایی پس از اعمال اصلاحات در اختیار دبیرخانه گذاشته شود.916/د102/ع

ارسال نظرات