۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۷۱۷۸
آیت الله واعظ طبسی:

موضع ما در برابر جریان انحرافی، موضع تذکر، یادآوری و برخورد است

خبرگزاری رسا ـ مدیرعالی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: باید جریان‌ها، رده‌بندی‌ها و سیاست‌ها را شناخت و جریان‌های برخوردار از صداقت را از جریانات انحرافی جدا کرد.
آيت الله عباس واعظ طبسي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی در دیدار رییس و معاونین دانشگاه و رؤسای دانشکده‌های علوم پزشکی مشهد، نیاز به توسعه زیرساخت‌ها و امکانات سخت‌افزاری نظیر ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را ضروری دانست و در عین حال تأکید کرد: چگونگی درمان و ارائه خدمات پزشکی، رسیدگی به وضع بیماران، استفاده از بهترین شیوه‌های پرستاری، ارتقای سطح کیفی درمان و حفظ سلامت جامعه، نیز بسیار مهم است و باید بدان اهتمام شود.

وی با بیان این که در مسائل علمی نباید با کسی تعارف داشت، گفت: هیچ توصیه‌ای را نباید در مورد افراد پذیرفت، بلکه هیأت علمی، اساتید و صاحب‌نظران باید به این تشخیص برسند که فردی صلاحیت لازم را برای نشستن پشت میز طبابت و پاسخگویی به نیاز جامعه و حرف برای گفتن در دنیای علمی دارد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات دکتر شبستری اظهار داشت: متأسفانه تاکنون در دروه‌های مختلف بخش درمان و سلامت استان خراسان رضوی به خاطر نگاه سیاسی بعضی مدیران آسیب و صدمه خورده است.

وی افزود: بعضا هر مدیری خود را موظف به استفاده از نیروهای مورد اعتماد خودش دانسته و این طور نبوده است که یک استعدادسنجی عمومی صورت بگیرد و از نیروهایی که دارای ارتباط قوی عاطفی با نظام هستند، هرچند دارای سلایق متفاوت، استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان با تأکید بر این که در مسائل اسلامی نباید با کسی تعارف داشت، تصریح کرد: باید جریان‌ها، رده‌بندی‌ها و سیاست‌ها را شناخت و جریان‌های برخوردار از صداقت را از جریانات انحرافی جدا کرد؛ موضع ما در برابر خط انحراف، موضع تذکر، یادآوری و برخورد است.

آیت الله واعظ طبسی متذکر شد: یک مدیر نباید فکر کند فردی که امروز مطرح است می‌تواند به دردش بخورد؛ باید دانست نمی‌توان دل به کسی بست که در مسیر خدا گام برنمی‌دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز به حکم ضرورت بعضی تجهیزات و امکانات پزشکی از خارج کشور تأمین می‌شود؛ این‌طور نباشد که ما وارد کننده صرف باشیم و آنها تلقی کنند با دادن یک سری تجهیزات به ما امتیاز داده‌اند، بلکه باید با آنها تعاملی دو طرفه داشته باشیم تا آنها هم احساس کنند به ما نیاز دارند. لازمه این کار، دوری از شعار و برخوردهای سیاسی و پرداختن به امر آموزش، پژوهش و رشد علمی و تعالی اخلاقی دانشجویان است.

وی ملت ایران را ملتی هوشمند، دارای درک درست و تشخیص صحیح در مسائل سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: ملت ضعف‌ها را متوجه می‌شود و خدمات را می‌بیند و گزارشات مبالغه‌آمیز را تشخیص می‌دهد.

آیت الله واعظ طبسی ادامه داد: مقایسه وضعیت فعلی دانشگاه‌ها با 50 سال قبل، مقایسه صحیحی نیست، زیرا علم در این سالها به سرعت پیشرفت کرده است و لذا برای مقایسه توانمندی‌ها و دستاوردها باید ببینیم با تدابیر اندیشیده شده چه تعداد محقق تربیت کرده‌ایم که حرف آنها در محافل علمی جهان معتبر است.

وی تصریح کرد: پرداختن به مسئله اخلاق، ایمان و باورهای دینی دانشجویان، انگیزه خدایی داشتن، خدمت کردن به مردم برای خدا و... نیز مطرح است و اهمیت بسیاری دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش حجاب و باورهای دینی در موفقیت‌های اسلام‌گرایان ترکیه و تأثیر آن بر فضای جهانی، پرداختن به بحث عفاف و حجاب را از اولویت‌های جامعه برشمرد و گفت: بدون شک اگر خانواده تمامی چهره‌های برجسته کشوری دارای حجاب اسلامی باشند، به عنوان الگو، تأثیر بسیاری بر بدنه جامعه خواهد گذاشت.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در مراکز وابسته به آستان قدس رضوی بحث حجاب با جدیت دنبال می‌شود، افزود: ما می‌خواهیم به نظام خدمت کنیم و نشان دهیم که در جمهوری اسلامی با تکیه بر مدیریت الهام گرفته از متن اسلام می‌شود در زمینه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش بهترین مدیریت را داشت و با قوی‌ترین محافل علمی دنیا رقابت کرد، لذا هر کس می‌خواهد به بیمارستان رضوی قدم بگذارد، باید خودش را با سیاست‌های ما در رعایت ارزش‌های اسلامی تطبیق دهد.

وی با تأکید بر این که برای ارائه خدمات بهتر، باید بعضی مسائل و مشکلات پیش روی مراکز درمانی برطرف شود، بیان داشت: بنده در این 32 سال از هیچ نهاد و سازمانی نخواسته‌ام یک قدم برای آستان قدس رضوی خلاف ضوابط بردارد، اما خواسته‌ام این را درست درک کنند که آستان قدس رضوی چه جایگاهی دارد.

آیت الله واعظ طبسی ادامه داد: آستان قدس رضوی یک نهاد غیر دولتی است، اما در این سه دهه بیشترین اقدامات و خدمات را برای دولت، نظام اسلامی، مردم و آرمان‌ها و ارزش‌ها داشته و به‌طور مثال همین بیمارستان رضوی که به عنوان یک مرکز نمونه درمانی مطرح است، حتی یک ریال از سرمایه‌گذاری انجام شده را تأمین نکرده است و چنین انتظاری هم نیست؛ لیکن انتظار می‌رود مشکلات این مرکز حل شود.

وی افزود: بیمارستان رضوی چشم و چراغ همه اساتید، پزشکان و مدیران است و باید افتخار کنند که چنین مرکزی برای انقلاب و نظام اسلامی هست.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار، دکتر شبستری، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت. /968/د102/س

ارسال نظرات