۰۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۶۲۲
آیت الله صافی گلپایگانی:

روحانیت پیشگام دفاع از نظام و ارزش‌های دینی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه روحانیت همواره در دفاع از دین و نظام اسلامی پیشگام و پیشتاز بوده است، تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب نقش روحانیت در دفاع مقدس برای آحاد مختلف جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.
آيت الله صافي گلپايگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای روحانی استان قم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: افراد مؤمن و کسانی که مردم را به سوی خدا، خیر و رفتار نیک دعوت می‌کنند خود باید در این راه پیشقدم باشند.

وی با اشاره به جایگاه و موقعیت شهدا تصریح کرد: تمام شهدایی که در راه تحقق انقلاب و حاکمیت اسلام به شهادت رسیده‌اند در این مسیر سهم خاصی دارند و در پیشگاه حضرت حق ماجور هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: اگر این مساله محقق شود مردم پی می برند که روحانیت تنها دعوت‌گر مردم نبوده است، بلکه خود در میدان حضور داشته و پیشگام دفاع از نظام اسلامی و ارزش های دینی بوده است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با قدردانی از اقدامات و فعالیت های اعضای این ستاد در راستای برگزاری یادواره شهدای روحانی تصریح کرد: امیدواریم عنایات حضرت بقیه الله (عج) همواره شامل حال همه ما و این نظام و شیعیان جهان بشود.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شهدا به حسب علاقه ای که به حاکمیت دین داشتند، مقام و موقعیتشان فرق می کند، حضور روحانیان در دفاع مقدس را بسیار مهم و چشمگمیر ارزیابی کرد.

وی ابراز داشت: نیروی ایمان مردم و حضور روحانیت در دفاع مقدس بسیار مهم و تاثیرگذار بود و بحمدلله به این افتخار عظیم نائل شدیم و امروز وظیفه داریم که آثار و برکات خون شهدا را قدر بدانیم و حفظ کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: روحانیت با مردم و مردم هم با روحانیت هستند، مردم باید بدانند که روحانیت چه نقش پررنگی در دفاع مقدس داشته و این مساله نیازمند تبیین است.

وی با بیان اینکه مراجع مردم را به حضور در جبهه ها وشهادت دعوت  کردند، گفت: برخی از اقشار جامعه آگاهی کامل به این نقش و مسؤولیت ندارند برای همین باید با برنامه‌ریزی مناسب آنها را با تاثیرگذاری روحانیت در دفاع مقدس آشنا کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کرد: قوت ایمان به ولایت حضرت صاحب الزمان(عج) و علاقه به دفاع از کیان اسلام و نوامیس مردم باعث شد که جوانان گروه گروه به جبهه ها بروند و به درجه رفیع شهادت نائل شوند.

وی با تاکید بر پاسداری از خون شهدا در جامعه اظهار داشت: بهایی که برای برقراری نظام اسلامی داده‌ایم بسیار گران و زیاد بوده است از این رو این نظام باید حفظ شود و در هیچ کجا نباید نقطه ضعفی وجود داشته باشد بلکه باید روز به روز بر قوت آن افزوده و جلوه های اسلام نمایان‌تر شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر حفظ هویت دینی و اسلامی از سوی آحاد مسؤولان و ملت گفت: امروز وظیفه در این عرصه سخت‌تر است و باید آثار و مقاصدی که انقلاب اسلامی داشت را حفظ کنیم و اجازه ندهیم این امور مهم خدشه‌دار و ضعیف شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسلمانان باید استقلال دینی داشته باشد و به هویت خود افتخار کنند، گفت: زنان مسلمان باید به حجاب خود افتخار کند، دشمنان دوست ندارند ما هویت مستقل داشته باشیم و تمامی مسلمانان باید در این راستا هوشیار باشند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان برگزاری یادواره شهدای روحانی را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: امیدواریم برگزاری این گونه برنامه ها و یادواره ها سبب آشنایی بیش از پیش جامعه به ویژه با نقش مرجعیت و روحانیت در دفاع مقدس شود. /924/پ202/ع

ارسال نظرات