۰۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۰۷۷۵۵
امام جمعه موقت اهواز:

هیأت‌های مذهبی در افشای اندیشه های جریان انحرافی نقش مهمی ایفا کردند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز گفت: هیأت‌های مذهبی در منزوی کردن و افشای اندیشه‌های انحرافی نقش بسیار مهمی ایفا کردند که نشان دهنده احساس مسؤولیت و آگاهی مسؤولان هیأت های مذهبی است.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، صبح امروز در مراسم افتتاح طرح بزرگ بصیرت دینی ویژه یک هزار هیأت مذهبی خوزستان که در تالار امام رضا(ع) شهرک نفت اهواز برگزار شد، با بیان این که عید مبعث و عید غدیر یکی از بزرگ ترین اعیاد مسلمین جهان است، اظهار داشت: گرامی داشت و بزرگداشت این اعیاد باشکوه در نظام اسلامی ایران امری ضروری و مهم است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مسؤولان هیأت های مذهبی باید ارزش کار خود را بدانند، ابراز داشت: خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کاری ارزشی و بزرگ است که باید مواظب باشیم این نعمت بزرگ الهی را با چیزی اندک و ناچیز معامله نکنیم.

امام جمعه موقت اهواز به وظیفه مسؤولان هیأت های مذهبی در قبال دیگران اشاره کرد و گفت: ابتدا باید خود شخص به نقطه مطلوب و جامعی از یک شخصیت انسانی رسیده باشد تا بتواند دست دیگری را برای خدمت به اهل بیت(ره) بگیرد.

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: در درجه اول انسان باید ابتدا خودش رهیافته و هدایت شده باشد تا بتواند دیگران را برای انجام کارهای حسنه و خوب همراهی کند.

وی، ادامه داد: وظیفه ما در قبال دیگران شور و شعف بخشیدن به عواطف و بالا بردن شعور و آگاهی آنان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، مسئله احساسات و عواطف دیگران را مسئله‌ای مهم و پر اهمیت خواند و بیان داشت: زمانی که ائمه معصومین(ع) از امام سجاد تا امام مهدی شاعرانی را برای ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) دعوت می کردند در شعر این شعرا مسئله احساسات بر بعد اخلاقی اشعار حاکم می شد که نشانه با اهمیت بودن مسئله عواطف و احساسات در نزد اهل بیت(ع) است.

وی، با تأکید بر این که وظیفه بعدی مسؤولان هیأت های مذهبی آگاهی و اطلاع رسانی به جامعه است، ابراز داشت: در کنار مسئله عواطف و احساسات باید سطح آگاهی و بصیرت دیگران را در رابطه با مسایل مختلف از جمله مسایل اعتقادی و دینی بالا ببریم.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: نقش هیأت‌های مذهبی در بالابردن بینش دینی و عقیدتی مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت بسیار پر اهمیت و مهم تلقی می شود.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: در فتنه سال 88 و جریان انحرافی که متأسفانه هنوز مورد حمایت قرار می گیرد، نقشی که هیأت های مذهبی در استان تهران در قبال این فتنه ها ایفا کردند بسیار مهم و پر اهمیت بود.

امام جمعه موقت اهواز اذعان داشت: هیأت های مذهبی استان تهران در منزوی کردن و افشای اندیشه‌های انحرافی نقش بسیار پر مهمی را ایفا کردند که نشان دهنده احساس مسؤولیت و آگاهی مسؤولان هیأت های مذهبی است.

وی، در پایان سخنان خود اضافه کرد: این عمل خوشحال کننده و بسیار خوب هیأت های مذهبی نشان داد که این تشکل ها مختص یک فرد و گروه نیستند و رفت و آمدهای مسؤولان دولتی هیچ گونه تأثیری بر رویه آنان نخواهد گذاشت./9461/پ202/ع

ارسال نظرات