۱۶ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۲۴۰
آیت الله صافی گلپایگانی:

موج اسلام خواهی همه دنیا را فرا گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، با انتقاد از طالبان، القاعده و وهابیون، تندروی این گروه ها را عامل بدنامی اسلام در جهان دانست و گفت: اسلام چیزی نیست که اینها معرفی می کنند بلکه اسلام دین رحمت و رافت است.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت‌الله لطف‌الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی ظهر روز گذشته، پنج شنبه 16/4/90 در دیدار مدیر مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، با اشاره به جامعیت مبانی دین مبین اسلام، اظهار داشت: به فضل خدا امروز اسلام در کشورهای مختلف طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

وی با اشاره به موج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی غرب و دشمنان، تاکید کردند: با وجود ترفندها و نقشه‌های دشمنان برای جلوگیری از رشد اسلام‌خواهی در جهان، امروز گرایش به این دین مقدس زیاد شده و موج اسلام خواهی همه جا را فراگرفته است.

این مرجع تقلید فرصت به وجود آمده را فرصتی طلایی برای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام توصیف کرد و تاکید نمود: باید از این فرصت پیش آمده به خوبی بهره گرفت و مبانی غنی و جامع دین مبین اسلام را به دنیای تشنه معارف اهل بیت علیهم السلام عرضه کرد. 

وی افزود: در این عرصه می‌توان بسیار کار کرد و ما به هر میزان در این راستا فعالیت و تبلیغ کنیم بازهم کم است و باید با همت و تلاش اسلام را به دنیا برسانیم.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با انتقاد از وهابیون تندرو، القاعده و طالبان که با تمسک به اقدامات خشن و دور از عقل و منطق موجب بدنامی اسلام و مسلمانان شده اند، اظهار داشتند: ریشه اسلام‌ ستیزی رفتاری است که از سوی این گروه‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: اسلام دین رحمت و رأفت است و خشونت در اسلام جایی ندارد. 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: البته این مسائل دلیل نمی‌شود که ما رسالت خود را به درستی انجام ندهیم و باید با تمام توان در راستای نشر معارف اهل بیت علیهم السلام بکوشیم و وظیفه دینی و اسلامی خود را انجام دهیم.

این مرجع تقلید بیان داشت: مرحوم حضرت آیت الله العظمی بروجردی تاکید می‌کردند که ما باید احکام اسلام را به دنیا برسانیم و با توجه به شرایط و بسترهایی که امروز فراهم شده است، باید در راستای تحقق این امر مهم تلاش کنیم.

وی افزود: به فضل الهی در حال حاضر در اروپا اسلام ناشناخته نیست و مسلمانان بسیاری زندگی می‌کنند و گرایش به اسلام زیاد شده است.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشت: الان انگلستان پر از الله اکبر شده است، در سایر کشورهای اروپایی نیز وضعیت با کم و زیاد این گونه است.

وی با بیان توصیه هایی به مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، برای دست اندرکاران این مرکز اسلامی آرزوی توفیق کرد و گفت: امیدوارم در کارتان موفق باشید و بتوانید اسلام ناب را به دنیا عرضه کنید و مبانی دینی را در آنجا گسترش دهید.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: اسلام را همانطور که هست به مردم دنیا معرفی کنیم؛ اسلام دین رأفت و مهربانی و جامع سعادت دنیا و آخرت است و کسانی که امروز چهره‌ی تابناک اسلام را در جهان به چهره‌ی خشونت و ترور و سخت‌گیری تغییر دادند،‌ به اسلام و مسلمین خیانت نمودند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه مسلمانان باید به هویت دینی و اسلامی خود افتخار کنند، ابراز داشت: مسلمانان باید بدانند که عزت و عظمت آنان در گرو همین اصل است.

در ابتدای این دیدار حجة‌الاسلام و المسلمین رمضانی مدیر و امام جماعت مرکز اسلامی هامبورگ گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز ارائه نمود.

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با تشریح وضعیت مسلمانان در اروپا و گرایش و تمایل مردم به احکام و معارف اسلام اظهار داشت: در ایام اعتکاف ماه رجب نیز صدها نفر از مردم از راه‌های دور و نزدیک به این مرکز آمدند و روزهای بسیار طولانی این ایام را به روزه‌داری و دعا و مناجات سپری کردند./924/پ202/ج

ارسال نظرات